waarom staat er op een suikerzakje een getal van 1 t/m 9 ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aantal kilo's? ;)
Amadea
10 jaar geleden
Waar op zo'n zakje zie jij dat getal dan staan? Kan je een afbeelding plaatsen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet niet hoe ik een foto kan plaatsen. Maar het staat op de achterkant op het gedeelte wat je meestal afscheurd om het zakje open te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog nooit gezien
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zojuist een zakje erbij gepakt...bij mij staat er een 12...het gaat dus verder dan 9

Antwoorden (2)

Dit getal gaat vrijwel zeker om batchnummers. Ik heb het vaker gezien, het gebeurt vaak dat de afbeelding/tekst ook wijzigt bij een nieuw nummer (en dezelfde nummers dezelfde afbeelding opleveren). Dit lijkt echter niet noodzakelijk, want zo nu en dan kon ik het verschil niet vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het hier gister eens met collega's over gehad en wij denken ook dat het een soort van batch nummer is, maar dan van het seal apparaat (wat de zakjes dus dicht maakt)
Ik zie zo voor me dat er meerdere zakjes naast elkaar liggen die in een keer dicht worden gesealed.
Als dan bv blijkt dat de zakjes met nummer 5 niet goed geseald zijn dan zit er dus een fout in "seal-kop" 5

Bijgevoegd nog een foto voor de mensen die geen beeld hebben van de nummers.