Wat is de maximale lichaamstemperatuur van een mens?

En dan wel levend, he!! En ik vraag mij ook af wat voor een kleurtje zo iemand heeft..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.4K

Antwoorden (5)

Ik dacht 42 graden max. Daarna stolt je eiwit in je cellen en ga je gewoon dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet veel meer dan 45˚C hoor!!

Net gevonden op wikipedia.nl:
Als de lichaamstemperatuur onder de 32 °C zakt, wordt de situatie kritiek en kan uiteindelijk dodelijk verlopen. Lichaamstemperaturen onder de 27 °C zijn zonder medisch ingrijpen bijna altijd dodelijk, hoewel er gevallen bekend zijn waarbij een lichaamstemperatuur van 14 °C werd overleefd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je nu noemt zijn de minimale lichaamstemperaturen...
(min overigens niet van mij, ik haat minnen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yoh,kwas in november 3 wkn goed ziek met temperaturen tussen 31,7 en 33. Dr is geen dokter geweest want kon voorkomen zei die,hy heeft n recept gefaxt en ging steeds beter
rebecca
14 jaar geleden
dan zou ik een andere dokter nemen als ik jou was,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
P.s min komt nt van my doe nt aan min alleen plus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die heb ik nu ook want vond achteraf dat hy wel had kunnen komen wat ik paar x vroeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die heb ik nu ook want vond achteraf dat hy wel had kunnen komen wat ik paar x vroeg
Als de lichaamstemperatuur boven de 42°C stijgt, leidt deze tot de dood door denaturatie van eiwitten

Toegevoegd na 5 minuten:
ow de kleur is denk ik knalrood
14 jaar geleden
rebecca
14 jaar geleden
dat denk ik wel idd hihi
Bij ernstige hyperthermie (meer dan 40,5 graden Celsius) is er al sprake van een levensbedreigende situatie. De patient/ persoon moet dan heel snel gekoeld worden, anders kan hij komen te overlijden.
14 jaar geleden
Dat hangt af van de persoon af... Maar 41° koorts kan dodelijk zijn voor de een en net te overleven voor een ander... En dan telt ook mee de duur dan die hoge temperatuur, heel even kun je dat makkelijker af dan een week achter elkaar...

De kleur is rood...