Wat zijn dit voor metalen ronde schijven (zie foto)?

Ze zijn gevonden tussen de keien (langs een getijdenrivier) en lijken uit verschillende dunne laagjes materiaal te bestaan. Formaten gemiddeld ongeveer van een 2 euromunt. Het soortelijk gewicht is behoorlijk hoog.

Toegevoegd na 15 minuten:
Extra info: De dikte is ongeveer 4 milimeter en een exemplaar van 38 mm doorsnede weegt 55 gram. Voordat ze er zo uit kwamen te zien hebben we er een dikke laag aangekoekt vuil van af moeten poetsen/schrobben.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
heb je een fotootje?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het goed is staat er een plaatje bij :-)
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
ja, zie het nu ook. kennelijk duurde het laden even, want was hier eerst niet te zien.
paulus811
10 jaar geleden
Geen idee wat het is, maar wel leuk om te vinden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
CaatPeeters dit is een putje...

Het beste antwoord

Afgaand op je gegevens zouden het zilveren munten kunnen zijn.
Soortelijke massa van zilver is 10,5 g.cm3.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!