ik heb altijd last van spanning maar waarom kan ik me wel ontspannen in een onweersbui en voor de rest niet?

ik wil het heel graag weten!!!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Misschien moet je een ionisator met krachtig vermogen in je huis zetten?
Ritsuka
10 jaar geleden
Veel stress?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom een ionisator tegen spanning rieneke?
Rieneke1
10 jaar geleden
Die geeft hetzelfde luchteffect als na een onweersbui Niels, google er maar eens op.
Dus niet zozeer tegen spanning, als wel om het effect van een onweersbui na te bootsen.
Ik zou 'm niet meer willen missen!
Cryofiel
10 jaar geleden
Wel goed oppassen met die ionisatoren. Als je ze niet heel goed schoonhoudt, gaan ze juist vuile lucht verspreiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op die manier, rien! Klinkt niet fijn, benauwd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou het kunnen dat spanning juist wordt opgewekt door al onze elektronische apparaten ?
Ik bedoel dan dan de mens zelf ook veel elektro-statisch wordt door allerlei elektro-golven en electriciteit .
Zelf heb ik heel gauw last van statisch-electriciteit , het knettert soms onder mijn vingers als ik iets ijzers aanraak of dat ik een persoon aanraak.
Zijn die ionisatoren daar voor bestemd om dit te verminderen ?
Cryofiel
10 jaar geleden
Elektronische apparaten zorgen niet voor statische elektriciteit. "Elektro-golven", wat je daar ook mee moge bedoelen, zorgen niet voor statische elektriciteit. Ook gewone elektriciteit zorgt niet voor statische elektriciteit. De belangrijkste veroorzaker van statische elektriciteit is onze verwarming. Die staat vooral in de winter aan, en je ziet dan ook dat we in de winter vaker last hebben van statische elektriciteit dan in andere seizoenen. Een ionisator zal wel bijdragen aan het verminderen van statische elektriciteit. Maar het is een onnatuurlijke methode in die zin, dat het niet natuurlijk is om 24 uur per dag geïoniseerde lucht in te ademen. Een veel natuurlijker bijdrage aan het verminderen van statische elektriciteit is het bevochtigen van de lucht. Dat helpt prima tegen statische elektriciteit, en tot een bepaald niveau is het nog gezond ook. Een andere optie om statische elektriciteit te verminderen is het gebruiken van andere materialen voor kleding, meubels en vloerbedekking.

Het beste antwoord

Misschien komt dat omdat een onweersbui een ontlading is en associeer je dat onbewust met een gevoel van 'loslaten'. Daarnaast is het natuurlijk een indrukwekkend schouwspel en kun je daardoor je gedachten makkelijker verzetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat vind ik een mooie beschrijving. Waarin ik me kan vinden!