Wat is de invloed van temperatuur op het opkloppen van kippeiwit?

Overal staat dat je eiwit het beste op kamertemperatuur kan opkloppen. En ik begrijp dat rond de 53'C dat het eiwit dan stolt maar hoe is de temperatuur van invloed op het kippeneiwit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb me er nooit zo druk over gemaakt maar zover ik het kon vonden op het internet heeft de temperatuur een beperkte invloed.
Koud eiwit zou langer geklopt moeten worden en zou een fijnere structuur opleveren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt idd, bij hoe hoger de temperatuur hoe makkelijker je je ei luchtig klopt, en hoe luchtiger het word, wel is dit tot de temperatuur dat het eiwit stolt want daar moet je onder blijven