hoeveel soorten dinosauriërs zijn er ontdekt?

ik hou er erg van dino's en wil graag weten hoeveel het er zijn! dus nu vraag ik me af: hoeveel soorten zijn er ontdekt?

Er worden bijna dagelijks nieuwe soorten ontdekt, laatst nog een die het meest op een soort hond lijkt met een grote platte schedel. Ik weet niet of er ooit een telling is geweest, maar een paar honderd soorten ligt voor de hand.
Het leukste vind ik zelf nog steeds, dat we ze nog steeds zien: alle vogels zijn in feite moderne dino's. Had je je dat al gerealiseerd? De bouw van de moderne vogels wijkt slecht gering af van de uitgestorven soorten.
Uiteraard zijn de grote vleesetende dino's wel uitgestorven ( hoewel, de broertjes de krokodillen , zelf geen dino's maar wel uit het begin van de landdieren, die komen nog aardig in de richting), maar als je kritisch gaat kijken en vergelijken zul je zeker overeenkomsten ontdekken.
Er zijn op dit moment zo'n 1500 verschillende soorten dinosauriërs ontdekt, maar over het precieze aantal soorten bestaat onenigheid. Een telling van Michael Benton in 2008 had als resultaat dat er tot en met 2004 1401 dinosauriërsoorten waren benoemd, meer dan de helft daarvan was niet valide. Het aandeel valide namen zou de laatste decennia sterk zijn toegenomen, een gevolg van de rijkdom aan nieuwe vondsten waardoor de drang slecht materiaal te gebruiken afneemt.

Wikipedia beschrijft op dit moment 918 geslachten van dinosauriers. De pagina's op Wikipedia over dinosauriërs bevatten erg veel informatie en zijn leuk om door te spitten. Zie de bron hieronder voor een lijst met dinosauriërs.
Er zijn nog 9000 a 10000 dinosauriërsoorten op de wereld. Laten we zeggen dat een soort ongeveer twee miljoen jaar bestaat, dan kom ik op ongeveer 10 000 000 soorten dinosauriers ( De eerste dinosauriers zijn van 230 miljoen jaar geleden). Deze schatting is natuurlijk nogal grof, maar het aantal zou tussen de 1 miljoen en de dertig miljoen moeten liggen.
Er zijn 1047 soorten uitgestorven dinosauriers die geen deel uitmaken van de vogels met een wetenschappelijke naam.
Het aantal geidentificeerde geslachten in de groep waarvan fossielen gevonden zijn is 500, maar men schat dat er 1850 zijn. Men vermoedt dat er 3400 geslachten geweest zijn waarvan er vele niet in fossielen teruggevonden zullen worden. Ik schat dat een geslacht toch wel zeer veel soorten kan bevatten, het geslacht pan zou nu nog drie soorten opleveren (bonobo, chimpansee en mens), maar het aantal soorten fossiele mens en chimpachtigen zal wel tegen de honderd lopen. Met drie soorten heb je het dan nog niet eens over een succesvol geslacht.