O bah, dat was als reactie bedoeld. Maarja natuurlijk zijn ze met de onderste begonnen. Maar wat de meest logische verklaring is: Dat ze een helling maakten tijdens het bouw, (van zand het is natuurlijk in de woestijn) waardoor ze dus in de hoogte kwamen. Op die helling legden ze boomstammen zodat ze de stenen eroverheen konden rollen. En uiteraard werkten er letterlijk duizenden mensen aan zo'n ding.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://www.kosmisch.nl/Include/ElectosFileStreaming.asp?FileId=577
Zoals dit.

Andere antwoorden (6)

Hoe bedoel je precies? Een pyramide is gebouwd door grote rechthoekige blokken steen op elkaar te stapelen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Net zoals al die andere dingen die onmogelijk door de mens zijn gebouwd ( Stonehenge e.d.)
door marsmannetjes, en al die bouwvakkermarsmannetje graffiti eerde een bijbel verhaal op de muur, en nu zitten we met de brokken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niemand kan het precies weten, er zijn veel theorieen....maar ik denk dat het een veilige assumtie is om te veronderstellen dat ze met één steen begonnen zijn, vanaf te onderkant, en dan steen voor steen naar boven hebben gewerkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou je denken, ik denk dat ze in die tijd een anti-gravitatie machine hadden. Waardoor ze bij de bovenste steen begonnen zijn, wat uiteraard veel sneller en gemakkelijker werkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meest realistische benadering vindt je ironisch genoeg in de stripverhalen van Astérix en Obelix en in de strips " Alex" van Jacques Martin. Het is geweten dat deze laatste zich uitstekend informeerde over hoe bv. pyramides gebouwd werden.(De reizen van Alex - Egypte 1 -Uitgeverij Casterman- Doornik)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er werd een soort helling gemaakt, waarlangs de stenen naar boven werden gesleept. Als de pyramide af was, werd deze helling weer weggegraven, (of heel misschien hebben ze dat aan de woestijnwind overgelaten?).