hoeveel stroom verbruikt heel nederland ongeveer per jaar?

hoeveel stroom wordt er jaarlijks ongeveer verbruikt door elke mens in Nederland dus alle bedrijven huishoudens etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Misschien kun je aan de hand van onderstaande gegevens een idee krijgen. Zoveel meer of minder zal er andere jaren niet gebruikt zijn:

Elektriciteit
In Nederland ging in 2010 126,6 miljard kWh om. Daarvan is – na aftrek van netverliezen en export – 109,4 miljard kWh ook werkelijk in Nederland verbruikt, 0,4% minder dan in 2009. Hiervan wordt 95,1 miljard kWh geleverd door de energiebedrijven, het overige deel produceren grote industriële bedrijven en tuinders voor eigen gebruik met warmtekrachtcentrales. Het importsaldo (import minus
export) bedroeg in 2010 2,5% van het verbruik. Tot 2009 bedroeg dit percentage doorgaans 15% tot 20%