Deze uit Italië stammende achternaam is gebaseerd op het woord adesso dat "op dit moment, nu" betekent. Maar dan om de reden dat de voorouder die deze achternaam koos een punctueel, snel persoon was. Als je bedenkt dat in de warme Zuid-Europese landen kalm aan doen de gewoonte is was deze voorouder uitzonderlijk.
De achternaam Adesso betekent dus: iemand die accuraat is.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of juist niet, en dan is de naam als grap bedoeld, net zoals je in het Nederlands de achternaam Poepjes hebt.

Andere antwoorden (1)

Adesso betekent nu, dus ik neem aan dat een achternaam dat ook betekent.

Toegevoegd na 23 seconden:
Adesso is dus Italiaans voor nu.