Is een vraag als: "als A=B en B=C is dan A=C" een suggestieve vraag indien D=doorsnede van zowel A, B, en C?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo, had je die vraag gesteld en is hij verwijderd? Om in te gaan op de al dan niet suggestieve vraag: als a=b dan b=a
als a=b en b=c dan a=c
als a=b en b=c en a=c en d is a ∩ b ∩ c, dan zijn a, b, c en d verzamelingen met allemaal dezelfde inhoud.
rose
14 jaar geleden
Deze vraag is wel suggestief, ze wekt in deze vorm de suggestie van ernstige verwarring.

Antwoorden (3)

Ik vind de vraag niet suggestief. Het is een gewone vraag op het gebied van de formele logica.

Die D heeft er helemaal niets mee te maken. Voor deze vraag volstaan A, B en C.
Cryofiel
14 jaar geleden
Niet suggestiefs aan.

Is gewone algebra.

A=B => B=A => in B=C Kun je B derhalve vervangen door A => A=C.
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ook bij jou zonder D... Heeft vraagsteller iets vergeten te melden? Of zien wij met ons allen iets over het hoofd?
rose
14 jaar geleden
Met het woord totalitair wek je de suggestie van kwade wil....
"Als A=B en B=C is dan A=C" suggereert dat er twee mogelijke antwoorden zijn ("ja" of "nee") en dat als de ene juist is de ander onjuist is. De antwoordmogelijkheden "zowel ja als nee", "geen ja en geen nee" en "anders namelijk" worden zo snel over het hoofd gezien.

Verbeterde vraagstelling: "Gegeven dat A=B en dat B=C, wat is dan de relatie tussen A en C?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Goed punt, +1. Overigens komt ook in jouw antwoord die hele D niet voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja. De D: Gegeven dat D=fn(A) en D=fn(B) en D=fn(C), wat is dan de relatie tussen A en C?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het familie doorsnee teken niet zo snel op de pc vinden. Fn is me ook goed maar dan omgekeerd als A=(fn)D.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om mezelf te beantwoorden: A en C zijn niet per se gelijk maar resulteren wel in eenzelfde D door de function fn() uit te voeren.
rose
14 jaar geleden
Wellicht heb ik de laatste jaren iets gemist. Kan A=B én B=C én A!=C?
Cryofiel
14 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Wat wel kan is A!=C maar f(A)==f(C) . A=-3, B=3, f=kwadrateren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fn is niet hetzelfde als f! (bedoelde ! is niet een numeriek symbool uiteraard)