Zijn er ook studies waarvoor je zowel economie als natuurkunde voor nodig hebt?

Ik weet niet wat ik voor opleiding wil doen, alleen dat ik economie en natuurkunde leuk vind. Omdat het niet zo'n logische combinatie is, heb ik nog nooit gehoord of hier ook een opleiding voor is.

Ik wil trouwens een wo of hbo opleiding doen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

Niet dat ik zo weet, maar je zou gewoon Natuurkunde kunnen gaan studeren en na je M.Sc. promoveren in de "economie van het Natuurkundig onderzoek".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ van mij. Je zou ook kunnen redeneren dat zowel natuurkunde als economie toegepaste wiskunde zijn en dus wiskunde gaan studeren.
Informeer in Delft bij de TU. Ik sprak gister iemand die dat studeerde. Ik weet niet onder welke naam dat valt.
Reddie
11 jaar geleden
Als ik dit zo lees lijken technische bestuurskunde en technische bedrijfskunde me wel wat voor jou, allebei op wo. Je hebt er geloof ik wel wiskunde B voor nodig. Ik zit nu ook in 6vwo en heb hetzelfde als jij, en ik word telkens geadviseerd 1 van deze twee studies te doen!
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je goed bent in Natuurkunde studeer je beter dat. Mocht je daarna technisch bedrijfskundige willen worden dan kan dat altijd nog. Andersom is moeilijker. Bedrijfskunde is nu eenmaal een stuk makkelijker dan natuurkunde. Wiskunde B is inderdaad wel noodzakelijk voor zowel TBK als natuurkunde.