Welek uitvinding is het meest waardevol volgens jouw?

Waarom, welke niet en welke uitvinding moet nog gedaan worden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (29)

Voor mij als ondernemer is dat de uitvinding van het tuckerpolesysteem...

En welke niet en welke nog gedaan moet worden? Tja... Ik heb geen idee...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het "uitvinden" van vuur was extreem waardevol in de geschiedenis van de mens.

Minder uiteraard dan het "uitvinden" van spraak en schrift maar dat is wellicht meer te scharen onder het kopje "ontwikkelen" (zoals je me voor zou kunnen werpen dat vuur eigenlijk meer ontdekt dan uitgevonden is).

Zaken als het cultiveren van gewassen en het ontwikkelen van het wiel verder maken wat mij betreft tevens een goede kans op deze zo fel begeerde titel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De uitvinding van het schrift is het meest waardevol geweest. Daarna electriciteit. Daarom kan ik namelijk deze vraag beantwoorden.
De rest van de uitvindingen is minder waardevol.
De anti-gravitatie machine moet dringend uitgevonden worden om het fileprobleem op te lossen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het wiel is wel een bruikbare uitvinding.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De uitvinding van elektriciteit is heel waardevol, anders hadden we nu niet gebruik kunnen maken van veel apparaten, of misschien wel op een andere manier.
Welke niet waardevol is, is de uitvinding van het klonen van mensen/dieren... vind hem een beetje eng ook.
Uitvindingen die nog gedaan moeten worden zijn bijvoorbeeld vaccinaties tegen kanker, Aids of andere erge ziekten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Nederlandse taal en spelling volgens mij in ieder geval niet, of jij hecht er althans weinig waarde aan! (WELKE uitvinding is het meest waardevol volgens JOU?) Over de opbouw van de zin zullen we het dan ook maar niet hebben. Maar om toch antwoord te geven op je vraag; ik denk dat de uitvinding van het wiel wel een van de belangrijkste was, eigenlijk de grondlegging van alle soorten vervoer (op de zeevaart na...) die we nu kennen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vandaar je naam...
Ben benieuwd naar de uitvinding die nog gedaan moet worden! Wie dacht bijvoorbeeld 30 jaar geleden aan de CD of een mobiele telefoon? Misschien wel denken, maar dat is meestal 'hopen op' of 'ik zou willen dat...'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pencilline en vaccinatie. Omdat dit de strijd tegen de grootste killer ziekten in de history van de mensheid in ons voordeel beslist heeft.
Wat nog moet komen is een uitvinding tegen kanker, aids en aangeboren handicaps. Allemaal stamcel en genen onderzoek dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het internet. De mensen zien het tegenwoordig als iets gewoons maar net als met computers kan steeds minder met internet. Verder heeft het internet de wereld kleiner gemaakt en een grote rol gespeeld in de globalisering.

En slechte uitvinding vindt ik de plastice verpakkingen die overal overheen worden gedaan.

een uitvinding welke nog gedaan moet worden is denk ik een apparaat / manier waarmee alle wereldburgers water kunnen ontrekken aan de lucht (en dan zodoende dat ze ook voldoende kunnen drinken)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeep. Zonder desinfecterende middelen als zeep zou geen enkele operatie veilig slagen. Ook het verspreiden van ziektes zou tig maal zo veel zijn waardoor nog meer mensen ziek raken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die van het internet. Waarom je hebt vanuit huis eigenlijk een wereldwijd bereik. Ik vind het fantastisch.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De waardevolle uitvinding is vuur. Zonder vuur geen metaal maar ook geen mogelijkheid om je verwarmen.

De nutteloost uitvinding is de container. Het enigste wat er mee gewonnen is is tijd. Het is milieu verslindend en als deze leeg is verplaats je alleen maar een dood gewicht.

Nog uit te vinden. De mogelijkheid om zeer snel van de ene planeet naar de andere te kunnen reizen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het meest waardevol ter wereld is voor mij mijn vrouw.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonder twijfel de koe.

Eet gras, produceert melk, poept mest waardoor gras groeit en het cirkeltje is rond.

Gaat ze dood, dan eten we het vlees, maken we kleding van de huid en van wat er overblijft maken we frikadellen.

Pure perfektie...dank u God!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het schrift is voor mij de waardevolste uitvinding. Door het schrift is communicatie in afstanden en door tijden heen heel eenvoudig. Wij kunnen vandaag gewoon lezen wat een zeevaarder in de zestiende eeuw schreef aan zijn vrouw. En (als iemand het voor ons vertaalt) we lezen wat iemand aan de andere kant van de aardbol schrijft over zijn of haar eigen cultuur, over zijn of haar eigen religie, over zijn of haar eigen fantasie.

Door het schrift is leren ook vereenvoudigd. Omdat het geleerde opgeschreven kon worden, werd het voor de toekomst bewaard.

Schrijven ontsluit tijden, overbrugt afstanden, communiceert culturen en vondsten.

De uitvinding die nog gedaan moet worden is er één die álle geschriften eenvoudig ontsluit. Nog eenvoudiger dan internet, omdat wat je ook wil zien of lezen, je het altijd probleemloos in je eigen taal gepresenteerd krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Microchip.

Zonder microchip geen PC's, internet, etc.
Met microchip: een gigantische sprong voorwaarts in de snelheid waarmee nieuwe zaken/innovaties/uitvindingen worden gedaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De stoommachine....Anders hadden we geen industriële revolutie gehad. Geen energie, geen lange afstanden kunnen leggen, enz.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de paperclip ! Denk je al die losse papieren maar eens in.

welke moet nog ?

een hulpstuk voor mensen met een arm in het gips om CTRL+ALT+DEL te drukken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=2343077
anticonceptie..
Wat nog uitgevonden moet worden is toegankelijke, betaalbare duurzame energie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spellingscontrole in google
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
satellieten, hiermee hebben we een goed overzicht van de aarde gekregen, telefonie, internet, tv... etc :D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De boekdrukkunst. Die heeft voor het eerst verspreiding van kennis op werkelijk grote schaal mogelijk gemaakt. Waardoor direct ook de kennis over al die andere nuttige uitvindingen niet alleen gedocumenteerd, maar ook verspreid kon worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk ook vuur, want zonder vuur waren we nergens. Dan hadden we weinig licht, konden we geen eten koken, enz.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De computer, zonder dat had deze hele site niet eens bestaan!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat te denken van "materie"? Of "tijd"?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De boekdrukkunst -Gutenberg. Dank zij die uitvinding werd kennis eindelijk elke dag meer toegankelijk voor allen. Daarvoor was het copieren uitsluitend voor kerkelijken en voor een elitait groepje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De paperclip en de klerehanger zijn topuitvindingen!