stel je springt van drie meter hoog op een stenen ondergrond, zou je daar sowieso iets aan overhouden?

Mijn vriend denkt dat de kans groot is dat er niets met je aan de hand is en je gewoon weer verder kan. Is dat zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Het is ook de manier hoe je de klap opvangt, als je er daarna een of andere rol maakt ofzo, heb je er al wat minder last van. Maar 2 meter krijg je ook wel last van je voeten hoor. Het ligt er maar net aan wat jij doet in die situatie. Er zijn zelfs mensen die bijvoorbeeld struikelen en hun arm breken in de val.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hangt ervan af hoe je land natuurlijk.
als je je benen recht houd dan breek je ze.
wat je moet doen is een 'judorol' (een soort scheve koprol) bij de landing. daardoor verdeel je de klap van de landing over alle lichaamsdelen en komt het veel minder hard aan. door een judorol te doen kun je wel van drie meter hoog springen (als je het goed doet!)
maar ik zou het niet proberen! (je kunt wel judorollen oefenen voor als je eventueel in zo'n situatie komt)

typ maar 'judorol' bij google of youtube in en dan vind je wel hoe het moet ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je met je hoofd eerst gaat, ja. Een ongetraind iemand kan ongeveer even ver naar beneden springen zonder pijn als dat je op eigen kracht naar boven kunt springen. Als je beter getraind bent en weet wat je doet en bijv niet op je hallen land maar op je tenen en je knieën niet verder buigen dan 90 graden en een rol zul je gewoon verder kunnen.

Probeer het dus maar niet uit.