Wat is het hardste materiaal ter wereld? En hoe word deze dan toch bewerkt?

Vraag me af welke dit is..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
9.7K

Het beste antwoord

De hardheid van een materiaal wordt aangegeven met de Rockwell schaal. een gewichtje wordt dan vanaf een bepaalde hoogte losgelaten en de impact komt op een schaal tevoorschijn die de hardheid bepaalt.

het hardste natuurlijke materiaal is diamant. er zijn tegenwoordig wel kunstmatig gemaakte materialen die harden zijn dan diamanten.

Diamanten werden vroeger bewerkt met andere diamanten. tegenwoordig gebruikt men die kunstmatige hardere materialen om dus minder verlies van materiaal te hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

diamant is het hardste materiaal op deze aarde. en diamant kun je weer bewerken met een hardere soort diamant. uiteindelijk houdt het natuurlijk op bij een diamant soort die te hard is om te bewerken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn verschillende hardheidsschalen. Het ligt er maar aan hoe je die meet, want je kunt er een driehoekje indrukken, of een rondje en dat maakt nogal verschil.
Diamant is inderdaad het hardste materiaal. Vroeger werd voor het bewerken steeds gezocht naar hardere materialen om het dan toch te bewerken, maar dat houdt natuurlijk een keer op.
Tegenwoordig zijn er naast 'met een ander materiaal toetakelen' ook andere manieren om diamant te bewerken. Gedacht kan worden aan bijvoorbeeld vonkerosie (een zo hoge spanning creëren dat de overslaande vonken stukjes diamant afbreken).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Diamant is het hardste materiaal die in de natuur voorkomt. Hardheid van mineralen wordt uitgedrukt in "Mohs schaal".
Er zijn 3 bekende synthetische materialen die harder zijn dan diamant:
1) Aggregated diamond nanorod,
2) Rhenium diboride,
3) Beta carbon nitride.
Meer info is te vinden op wikipedia (engels)