Hoe kan het dat snoep voor knetters in je mond kan zorgen?

er is bepaald snoep en ijs dat voor knetters in je mond zorgt. Hoe kan dit en hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ken je die knettersnoepjes? Je stopt ze in je mond en het begint meteen te knetteren en te kriebelen op je tong. Hoe werkt dat nou?

Eerst worden normale snoepjes gemaakt, deze worden verhit zodat ze smelten. De vloeibare snoepjes laten ze langzaam afkoelen zodat ze hard worden. Tijdens het afkoelen blazen ze onder druk gezette belletjes koolstofdioxide in de snoepjes. Dat is het zelfde gas als wat in cola voor de prik zorgt. Als de vloeibare snoepjes hard worden zitten de belletjes koolzuurgas gevangen in het snoepje.

Als je een snoepje in je mond legt, smelt de buitenste laag van het snoepje waardoor de belletjes koolzuur kunnen ontsnappen. De belletjes knappen en dat maakt dat knetterende en prikkelende gevoel in je mond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ ik had het net te laat gevonden
www.willemwever.nl › Vraag & Antwoord › Eten en drinken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je :)