Is het zo dat onmogelijkheden beginnen bij het eindigen van de fantasie?

Misschien is niets onmogelijk en wordt iets pas wel onmogelijk als je het zinsdeel "naar de huidige stand van de wetenschap"er bij plakt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Onmogelijk is een constatering op enig moment. Dat wat eens onmogelijk was is door onderzoek en oefening mogelijk.

De fantasie doet ons realiseren dat we iet op dit moment nog niet kunnen. Wat we daarmee gaan doen is de volgende stap.

Soms niets, soms gaan we actie ondernemen omdat hetgeen te realiseren is wel heel plezierig lijkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja, zoals mijn moeder vroeger al zei:" Wat niet kan, is NOG nooit gebeurd" . Met de nadruk op NOG , en "wat niet is, kan nog komen."
Ik denk idd dat de meeste onmogelijkheden met fantasie (out of te box, heet dat tegenwoordig) opgelost zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voorbij de fantasie liggen mogelijkheden die we stuntelend ontdekken. Fietsen bijvoorbeeld, of wikipedia. En sommige dingen kunnen we wel bedenken maar zijn onmogelijk. Welke dat zijn weten we ook niet. Veel dingen kunnen nu al maar leken vroeger onmogelijk, zoals vliegen. Maar je mag het niet omdraaien: wat onmogelijk lijkt, is dus niet toch mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fantasie is erg beperkt. Ik zou eerder zeggen dat onmogelijkheden , ofwel echt bestaan, ofwel worden veroorzaakt door een gebrek aan kennis. Vanwege de enorme kennistoename lijkt tegenwoordig niets meer onmogelijk. Langzamerhand komen er nu toch wel fysieke grenzen in zicht. Een diepere kennis van de natuurkunde zou daar nog kunnen helpen. Daarvoor is inderdaad nog het verbeeldingsvermogen van de theoretici van belang, dus in zoverre heb je wel gelijk.