Ik denk dat jou vraag niet te beantwoorden is om dat zoöplankton een verzamelnaam is voor een grote verscheidenheid aan diertjes, sommige hiervan bevinden zich hun hele leven in dit zoöplankton en anderen weer alleen tijdens hun larvale stadium.
De levensduur is dus geheel afhankelijk van wat voor diertje het is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Enkele maanden. De larvale ontwikkeling van daphnia 2 weken, bij copepoden minimaal 1 week. Het hangt af van de temperatuur dus in polaire omstandigheden eerder een jaar bij tropische temperaturen ongeveer een maand.
Algen delen ongeveer 1 keer per dag en blauwalgen om de drie dagen.