Er is volgens mij niet echt verschillende sneeuw.
Misschien wel eens gehoort van natte sneeuw, fijne sneeuw of losse sneeuw. Je moet gewoon voelen of de sneeuw een beetje hard is en gewoon uitproberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wat natte sneeuw is het beste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"plaksneeuw" noemde wij dat altijd. Natte sneeuw wordt vaak net iets te hard (ijsballen) en losse sneeuw valt al uit elkaar zodra je het gooit en heeft geen impact op degene die je wilt raken.

sneeuw die dus goed plakt en niet meteen rotshard wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar blijkt een hele wetenschap achter te zitten ;)
Is nogal een verhaal, dus ik volsta met een link.
Hoop dat het Engels geen probleem is...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En anders gebruik je de vertaling: http://translate.google.nl/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.howtodothings.com%2Ffamily-and-relationships%2Fa4299-how-to-make-the-perfect-snowball.html&sl=en&tl=nl
AWM
14 jaar geleden
Ik heb het niet zo met die vertaalmachines. En wel hierom:
"Een perfecte sneeuwbal moeten laten haar merk. Als u aan het juiste sneeuw en toegepast dat magische bedrag van de druk, moet je een sneeuwbal verlaten vastklampen merk, fysiek en psychologisch. Een korte merk van vernedering op uw vijand!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Engelse link was ook prima, ik dacht alleen te kunnen helpen in geval de vraagsteller de taal niet machtig was. Misschien kan je het verhaal toch beter even samenvatten, puntje ter aanmoediging ;o)
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat doe ik ook meestal. Alleen, dit was zo een uitgebreide tekst, dat ik dat even niet zag zitten...
Als er een themperatuur is van 0 graden.
Bij 0 graden dooit het iets en zal de sneeuw prima zijn voor sneeuwballen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo vers mogelijke sneeuw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker verse sneeuw, even flink samenknijpen, het mag een beetje nat zijn, dat is goed voor het "hechten" van de sneeuwbal.

Vermijd trouwens de zogenaamde "Gele sneeuw".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneeuw die in je handen knispert, net rond vriestemperatuur : lekker kneedbaar. Sneeuw die aan je schoenzolen kleeft. Sneeuw van heerlijk dwarrelende dikke vlokjes die dagen blijft liggen. Sneeuw met kwaliteit : oerdeglijke alpijnse sneeuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je alleen een knoertharde sneeuwbal kunt kneden als de sneeuw nat aanvoelt. Alleen als de temperatuur rond de 0 °C schommelt, kan de sneeuw goed in elkaar worden geperst.