Bestaat er een vraag waar écht niemand antwoord op weet? en zo ja, welke vraag?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Waar denk ik aan op 8 oktober 2016 om 19.41 uur?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Uiteraard. Eén gek kan immers meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja.
Voordat de aarde bestond, of je nou moslim, atheïst of christen bent, wat bestond, of wat was er toen?

Wanneer komt Jezus terug. Dat weet niemand.
Tja, je kunt natuurlijk een antwoord geven, sektes of doorgedraaide personen weten het vast wel te verklaren, maar de waarheid is.......
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laat ik ook wat voorbeelden van een vraag geven waarvan ik denk dat deze voldoet aan jouw criterium:

"De theorie van ons uitdijende heelal lijkt in relevante wetenschappelijke kring algemeen aanvaard maar waarin dijt ons heelal dan uit?"

"Heeft de mens werkelijk een ziel?"

"Toen mijn jongste zusje twaalf jaar geleden bij een verkeersongeluk in de VS om het leven kwam en ik op dat moment hier in Nederland aan de Kerstdis zat begon het te draaien voor mijn ogen, werd ik misselijk en voelde overal in mijn lichaam een brandende pijn. Twee uur later pas bereikte mij het gruwelijke bericht van haar overlijden. Was dit meer dan toeval?"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op elke vraag past een antwoord. Maar dat betekent niet altijd het juiste antwoord. Er zijn veel antwoorden waar weer tien nieuwe vragen uit voortvloeien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vragen over de toekomst kunnen niet beantwoord worden en een hoop over het verleden ook niet. Er zijn natuurlijk ook nog veel natuurkundige vragen onbeantwoord, en die zullen er altijd zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de wetenschap is volgens mij het formuleren van vragen interessanter dan de beantwoording.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgensmij heb je het hier onbedoeld over filosofie. Een (andere) wetenschapper hecht wel degelijk een groot belang aan de antwoorden/resultaten.
Bestaat er een God en een hemel?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niemand weet hoe leven is ontstaan: alleen dát het is ontstaan.
En vandaaruit kun je weer een heleboel subvragen stellen, omdat het leven nu eenmaal vragen opwerpt. Maar het begint dus bij het allereerste begin, en daar weten we (nog) niets van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe lang is een chinees
15 jaar geleden
zijn er meer vragen dan antwoorden?