Nee, dat is het ultieme doel van rondlopen met een metaaldetector. Ik neem tenminste aan dat mensen die dat doen niet op zoek zijn naar kroonkurken en lege blikjes.
De káns echter dat je een oude gouden munt víndt, is wel tamelijk klein. En ze zijn niet op een voorspelbare manier op voorspelbare plaatsen verstopt, dus in dat op zicht speelt toeval zeker een grote rol. Je moet gewoon flink wat geluk hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet ik al 5 keer flink wat geluk hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ; dat ligt er maar net aan hoeveel tijd je er aan besteed. Als dat in 5 minuten was is het zeker een kwestie van geluk, in 5 jaar is het meer een kwestie van volhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt in vijf jaar is t inderdaad de aanhouder wint.

Andere antwoorden (3)

ja dat is zeker toeval,tenzij je wist dat er in die buurt een munt zou liggen en je naar die munt op zoek was ,in dat geval laat je zien dat het apperaat werkt.
Dat laatse word ook wel gebruikt in diverse variaties om nutteloze zaken aan argeloze kopers te verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De metaal detector kan werken op magneet velden. In dat geval vind ie alleen ferromagnetische metalen. (Ijzer, nikkel..)
Andere metaaldetectoren werken met hoogfrequent detectie en die kunnen juist weer wel koper en goud vinden.

Als je goud vind met de eerste soort detector is dat toeval, een gevolg van het daar ook aanwezig zijn van ijzer (bv een restant van een oud slot op een kist).

Bij de tweede soort detector is het iets minder toeval....je moet wel op de goede plaats lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een metaaldetector detecteert metaal, dus ook goud. Het detectieprincipe maakt gebruik van het feit dat metalen elektrische stroom geleiden. Daarmee zijn alle goed-geleidende stoffen op te sporen.

Of het toeval is dat je iets vindt hangt niet van de detector, maar van jouzelf af. Als jij ergens gaat zoeken waar je weet of verwacht dat er iets zou kunnen/moeten liggen, omdat daar iets gebeurd is of eerder iets gevonden bijv., dan is het geen toeval. Je bent gericht dáár gaan zoeken.
Ga je zomaar ergens met dat ding staan zwaaien, dan is is het inderdaad toeval als je iets vindt.