kan ik als burger een wetenschapper aanklagen? (voor het achterhouden van medische informatie)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er aan, waar moeten we aan denken? Gaat het om informatie over jezelf, of informatie rond een wetenschappelijk onderzoek of iets anders?
ronron1212
12 jaar geleden
wees even iets duidelijker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor jullie reacties. Het is nogal een ingewikkeld verhaal. Een aantal jaar geleden heb ik bij de tandarts een chemisch middeltje binnen gekregen ( tandheelkundige lijm/monomeer) Hierna heb ik ernstige gezondheidsklachten gekregen met eigenaardige bijverschijnselen; uitscheiden van vezels via mond/gebit en gezichtshuid.( ja, ik besef me hoe vreemd dit klinkt) Met deze klachten ben ik toentertijd bij o.a. Acta geweest. Acta is een academisch tandheelkundig centrum waar een aantal materiaalkundige rondlopen. Deze kennen het materiaal als de binnenkant van hun broekzak, maar men tracht mijn verhaal in de beruchte doofpot te stoppen. Ik heb inmiddels via wetenschappelijk/materiaalkundige literatuur ontdekt dat men mij daar iets op de mouw heeft gespeld. Er zijn ( wereldwijd) meerdere mensen met soortgelijke klachten, na soortgelijke behandelingen. Die lopen tegen dezelfde muur aan als waar ik inmiddels al ruim 4 jaar tegen aan loop. Er zijn in ieder geval hele vreemde dingen aan de hand. Op persoonlijke foto's is te zien hoe de vezels van mijn tanden en uit mijn gezicht komen. Dit "draad of vezels trekken" is dus één van de eigenschappen van dit materiaal. Ik vind het heel erg vreemd dat men dan de eigenschappen niet ( h)erkent?

Antwoorden (3)

Ja , als het het jou schaadt , lijkt mij . Nee indien de veiligheid en of de volksgezondheid er niet mee gediend wordt . Want jij doelt misschien op dat vogelgriep onderzoek . Nee er is dacht geen publicatie plicht .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je het nu verteld in je reactie kan je geen wetenschapper aanklagen. het gaat om een behandel methode en die is getest en goed bevonden.
12 jaar geleden
Ja jij kan dit aanklagen doch besef dat ook zo'n proces een verdomd lange lijdensweg zal worden voor jou want zij hebben ten eerste meer geld dan jij om zich te omringen met gewiekste juristen en bovendien zijn ze beschermd door hun beroeps-orde.

Misschien kan je jouw tijd, jouw centen en jouw energie beter aanwenden om op zoek te gaan naar mensen die efficiënte oplossingen hebben voor dit soort nevenwerkingen.
Dan ben je op zijn minst al niet meer bezig met het opbouwen van een stressgehalte waarmee je thans jouw immuunsysteem ondermijnt.

Het zou me niet verbazen dat jij ongewild deze symptomen in leven houdt vanwege het onbewust ondermijnen van jouw natuurlijk herstellend vermogen.

Denk hier eens heel rustig over na want tenslotte tikt jouw klok ook verder en het zou zonde zijn dat je later op je sterfbed moet zeggen 'had ik maar wat meer genoten en naar oplossingen gezocht die later ook anderen ten goede komen'

En weet je.... tenslotte zijn we allemaal proefkonijnen in een Universeel Wetenschappelijk Experiment.
Dus ook de dokters, tandartsen en andere specialisten weten zich soms écht geen raad met datgene waar jij nu voor staat.

Tracht ondanks alles Begrip op te brengen voor hun medische dwalingen.
Tracht dus zelf constructief om te gaan met hetgeen jou thans belast.
Zou het niet al te gek zijn dat jij straks met een oplossing komt waar zij vanwege hun stressgehalte domweg hebben over gekeken?
Het zou alleszins niet de eerste keer zijn hoor... maar dan moet je wel een totale ommezwaai maken qua mentale ingesteldheid... ik zou voor dit soort oplossing kiezen indien ik me in jouw situatie bevond.

Immers...
De kans is groter dat je zelf een bevredigende oplossing vindt dan dat je een proces tegen hen wint.

Liefs en wees Bewust aardig voor jezelf en jouw naasten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor gerda maar omg wat een wauwelverhaal. -1