Welke gassen kunnen overgaan in de vaste / solid fase naast droogijs ?

CO2 kan sublimeren van gas naar vast en omgekeerd
Het zou mooi zijn als dit met stikstof en helium ook zou kunnen!

Toegevoegd na 1 uur:
Kun je helium en stikstof ook tot een vaste stof krijgen!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat wil je nou precies weten? dat snap ik niet helemaal

Antwoorden (1)

Een voorbeeld waar iedereen met een auto de laatste paar weken mee te maken heeft gehad: Water. Het vocht in de lucht vriest vast aan de ramen van je auto.
Omgekeerd werkt ook: bij vriesdrogen van bijvoorbeeld kruiden wordt het water uit het product gesublimeerd.