oneindig veel

#Elke kleur is gedefinieerd door licht me een bepaalkde frequentie. Lichtfrequentie kan in oneindeig kleine stapjes veranderen. hierdoor onstaanoneindig veel kleuren. Denk aan 'Alle kleuren van de regenboog: Hier zie je licht opgesplitst in alle kleuren, langzaam overgaand van de ene primaire kleur naar de volgende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bruin, rood, oranje, geel, groen, cyaan, blauw, indigo, violet, mangenta, (wit, grijs en zwart).
10 dus.
Maar dan hebben we nog verschillende donkertes. Dus je zou kunnen zeggen miljoenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wit en zwart zijn geen kleuren.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wit en zwart zijn geen kleuren.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wit en zwart zijn geen kleuren.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms als ik een reactie plaats. Dan plaats die zich zo 3 x of achtermekaar. Ik snap het niet.! Je moet niet anders denken of ik gek ben ofzo! Dat ik 3 x hetzelfde reactie plaats.
meer dan 10 miljoen, oftewel oneindig veel. Dit komt ook door alle kleurschakeringen van het in elkaar overlopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10 miljoen is véél minder dan oneindig. Oneindig veel minder, zelfs.
Helaas zijn het er oneindig veel. Iemand in vroeger tijden meende 7 verschillende kleuren te kunnen ontdekken... Hij gaf ze alle zeven een naam... Maar als hij er 8, 9 of 10 of willekeurig ander getal aantal kleuren genomen had, dan was het dat geweest...

Maar er zijn oneindig veel kleuren, maar er zijn zeven hoofdkleuren... Maar dat is niet echt zo, het is een afspraak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder vergelijkingsmateriaal kunnen we slechts 10 tot 14 kleuren herkennen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle 'kleuren' van objecten zijn samengesteld uit de 'kleuren' van het opvallende licht, die niet worden geabsorbeerd maar worden teruggekaatst. De sensors in het oog voegen de teruggekaatste primaite kleuren samen tot iets waaraan jij hebt geleerd een naam te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt de primaire kleuren: rood, geel en blauw. Na menging ontstaan dan zogenaamd de secundaire kleuren groen, oranje en violet.

En zo kun je die kleuren ook weer mengen maar uiteindelijk worden alle kleuren gevormd door de 3 primaire kleuren.

Er zijn dus oneindig veel kleuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten dat wat het menselijk oog kan waarnemen
zijn er uiterst veel variaties mogelijk van het uiterste
blauw (ultraviolet - uv)
tot het uiterste rood (infrarood)