Hoe zien jullie de toekomst van jullie kinderen?

i.v.m
Deze twee vragen
1-
http://www.goeievraag.nl/vraag/27831
2-
http://www.goeievraag.nl/vraag/27833
Zij is nog 11 en dan denkt die nu al aan sex.!!
Is dit niet schandalig?
Iemand die nog met poppen, barbies moet spelen, met haar vriendin moet spelen. Gaat ie aan sex denken.
Sorry maar, ik vindt dit gewoon belachelijk.
Iedereen heb het over toekomst.!
Is dit de toekomst ? ? ?

Toegevoegd na 1 uur:
P.S:
HET IS NIET ALLEEN IN NEDERLAND HOOR.!
OOK IN MIJN VADERLAND IS HET ZELFDE.
Dus denk niet dat deze vraag alleen voor nederlanders bestemd is.
Het is voor algemeen. . .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Beide vragen zijn inmiddels verwijderd, dus dit wordt een lastige, maar nee, ik denk niet dat het de toekomst is maar een uitzondering. Die er altijd geweest zijn en altijd zullen zijn. Al heb ik ook zo mijn twijfels over de ware leeftijd van vragensteller ; ik proef wel iets van provocatie.

Als ik naar mijn dochter en haar vriendinnen kijk (14-15) verschillen die niet veel van mijn vriendinnen in de jaren 80. Sterker nog, ik vind ze eerder minder volwassen en rijp dan wij toen waren. Erg kinderlijk. Ik begon met 12 met zoenen en met 14 'was ik er bij', terwijl min dochter nog niet eens serieus aan zoenen toe is.

Anderzijds geloof ik wel dat er een bepaalde groep is die al veel te jong met veel te volwassen spelletjes begint, maar of dat nu onder invloed is van de media of de maatschappij of de muziek ; wie een hond wil slaan vind altijd wel een stok. Toch geloof ik dat ook die groep er altijd wel geweest is. Alleen nu valt hij meer op.

Het is voor een deel wel realiteit maar niet de hele realiteit. En zeker niet de hele toekomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kinderen van nu moeten nu te snel volwassen worden.
Deels is onze hele maatschappij daar schuldig aan.
In bijna elke generatie vroeg men zich af, hoe de jeugd veranderde. Kijk maar naar de jaren 60 zelfs elvis was taboe omdat hij met z'n heupen wiegde. Nu denken wij net zo. Ik denk dat dit altijd wel zo zou blijven. Gegeven moment merk je dat de jeugd heel anders is dan toen wij opgroeide. Je kan geen aansluiting of begrip meer vinden.
We begrijpen hun wereldje niet meer.
En toen besefde ik opeens... ik wordt oud ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je eens zou moeten doen is jouw ouders vragen hoe hun ouders over hun denkwijze dachten. Dit is een generatiekloof en daar verander je niets aan...

Overigens dachten wij op die leeftijd ook al over sex. Alleen werd deze denkwijze nog niet met de hele wereld gedeeld op het internet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou nee, ik denk dat dat me opvoeding te maken heeft. De meesten beginnen dan nog steeds net met het andere geslacht interessant te vinden en zijn nog lang niet toe aan seks. Ik vraag me ook echt af of de vraagsteller echt elf was. Maar goed, het is wel een gegeven dat sommige heel vroeg er mee beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af of die vraag wel helemaal zuiver was.
En verder denk ik dat de maatschappij voor een deel verantwoordelijk is voor het feit dat sommige jongeren zich te snel of anders ontwikkelen.
Anderzijds toen ik jong was het had je net zo goed jongeren die al heel vroeg met sex bezig waren, terwijl anderen nog redelijk naief waren. Dat is denk ik van alle tijden.
Mijn dochter had ook vriendinnen die "het" al hadden gedaan, terwijl zij er nog niet aan moest denken.
Uiteindelijk is het meer iets wat altijd gebeurd in diverse gradaties, en wat op de ene plek onderdrukt wordt en op de andere plek heel vrij en speels beleefd wordt.
Verschilt per cultuur, per land, per gezin, per persoon!
Alleen vind ik dat in de huidige tijd de wereld om ons heen soms wel erg respectloos omgaat met bepaalde zaken, dat zal sommige zeker beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 4 kinderen omdat ik aan de toekomst denk... Ze zijn niet van mij, ik mag voor ze zorgen... En doe dat zo goed mogelijk... En ik laat ze vrij... Als ze problemen hebben komen ze naar mij... Ik dring ze niets op...

Dit is mijn heden en dus ook mijn toekomst... Want dat ga ik niet veranderen...

It happens as it happens (like Shit happens)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Kinderen zijn de reflectie van de ouders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een zoon van 14, enigst kind. Ik heb hem altijd heel consequent opgevoed , hij weet niet anders dan dat nee ook werkelijk nee is. Hij heeft veel vrijheid en ik heb hem altijd zijn eigen keuzes laten maken. Hij heeft af en toe een meisje dat hij meeneemt of waar hij naartoe gaat, maar sex of zo daar moet hij nog niet aan denken. We zijn altijd heel open met elkaar en hij schaamt zich echt nergens voor. Er zijn voor hem zoveel dingen die hij leuker vindt. Hij vindt een schoolfeest al erg omdat hij de muziek te hard vindt staan, kan hij niet praten,snap je dat nog? Hij vindt drank of cigaretten ook smerig dus voor hem is stappen ook niet iets waar hij ook maar enige interesse in heeft. Dat was bij mij of zijn vader wel anders, op zijn leeftijd leefde ik voor de zaterdagavond,want dan mocht ik tot 0.00 uur stappen (dansen). Als je dan te laat thuis kwam( want dat probeer je natuurlijk) kwam je de volgende keer de deur niet uit. Consequent hè! Ik weet zeker dat ik het met een dochter moeilijker zou hebben gehad. Die zijn in de pubertijd vooral rijper als jongens. Ze hebben als baby al een voorsprong op de jongens. Toen ik in de pubertijd was wilde ik alles en mocht niets voor mijn gevoel. Nu zie je dat anders natuurlijk. Het enigste waar ik me bij mijn zoon zorgen om moet maken voor de toekomst is of er wel voldoende werk zal zijn dit i.v.m. de automatisering en de vele andere "medelanders" die hier ook willen werken en goedkoper zijn.
amc