Wat vinden jullie van het weer?

Een klein onderzoekje:

Je loopt naar buiten en:
vraag 1) Je voelt dat het regent, wat denk je?
vraag 2) Je merkt dat het droog is, wat denk je?
vraag 3) Je ziet dat de zon schijnt, wat denk je?

vraag 4) Regent het voor jou gevoel veel?

Je hebt komend zaterdag een leuk uitje. Heb je vast wel eens gehad. Je kijkt op maandag naar de weersvoorspellingen. Je ziet dat het gaat regenen.
vraag 5) wat denk je?
vraag 6) dit is vast wel eens voorgekomen, regende het die zaterdag of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het eerste wat ik denk als ik naar buiten loop is: "He, ik kan lopen" :-)

Wat regen betreft.... het regent inderdaad behoorlijk vaak, maar echt last heb ik er niet van. Ik houd de buienradar goed in de gaten en ga naar buiten als het kan. Gaat bijna altijd goed, maar niet iedereen heeft de luxe van een variabele agenda.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik had niet begrepen dat er op iedere vraag een antwoord moest komen.

In de herkansing:
1) hmmm, lekker even wat frisheid over mijn hoofd
2) hmmm, lekker buiten zitten
3) hmmm, lekker in de zon, maar niet te lang
4) nee, niet echt
5) nog tijd zat om de weersverwachting bij te stellen in mijn voordeel. nu veel hopen en bidden
6) de laatste paar keer had ik geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wil je de vragen beantwoorden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel scherp, Iamback, Laat het dan maar elke dag regen ;) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, de vraag ging de verkeerde kant op. Dit antwoord is compleet naar mijn verwachting.

Andere antwoorden (10)

Als ik naar buiten ga maakt het voor mijn humeur niks uit of het regent droog is of de zon schijnt..
Wel weet ik dat ik dit jaar nog niet 1 keer nat op mijn werk ben aangekomen, dus het regent niet zo vaak hier, alleen hebben de meeste mensen er een hekel aan, en dan lijkt het of het veel regent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal gerust regenen bij jouw, maar niet op de tijden dat jij buiten bent.
Misschien wil je nog antwoord geven op de 6 vragen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste 5 heb in beantwoord..ik denk namelijk niks als het regent droog is of dat de zon schijnt...
De 6e vraag. het is wel eens voorgekomen dat het dan die zaterdag droog was, dus dat er niks van klopte van de weersvoorspellingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij vraag 5 denk je niet, shit het gaat regen?
Of denk je, dat is nu die voorspelling, zegt nog niets over zaterdag zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja inderdaad ik maak me daar niet druk om...
Ik kan je geen antwoorden geven op deze vragen, omdat ik hier eigenlijk nooit (bewust) over nadenk. Het is gewoon een onderdeel van mijn bedrijfsplanning. Want ik hou voortdurend de weersverwachtingen 'online' in de gaten, zodat ik kan zien hoe ik me moet gaan kleden...

Dus als ik naar buiten zou lopen. En ik zou merken dat het regent. Dan is dit allang bij mij bekend, omdat ik even daarvoor de actuele buienradar gecheckt heb...

En omdat een aantal apparaten/machines in de auto vorstgevoelig zijn. Houd ik dat aspect ook nauwkeurig in de gaten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK, hoe zou je reageren als je naar buiten wilt en je ziet net de beelden van buienradar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In verreweg de meeste gevallen zou ik schouderophalend reageren. Want de meeste regen valt toch naast me... In alle andere gevallen zal ik toch zorgen dat ik mijn water dichte werkkleding aan heb. Ondanks het feit dat de meeste regen toch naast me valt... Maar als ik zou mogen kiezen mag het van mij gewoon 363 dagen per jaar gewoon 19 graden droog en half bewolkt zijn. En dan natuurlijk een witte kerst...
1) Getver..
2) Niks
3) Ha, lekker, gezellig
4) Nee, dat gevoel heb ik niet
5) Wat bedoelt ie nou?
6) Geen flauw idee..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1) Grrrrrr, heb ik weer!
2) Gelukkig, het is droog!
3) Jippie! Zonnetje! tralalala
4) Nee valt reuze mee
5) Voorspelling verandert nog wel, weekend is nog ver weg!
6) Ja.... en helaas regende het, maar niet de hele dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag 1) Je voelt dat het regent, wat denk je?

Cappuchon op, paraplu'tje omhoog als ik die bij me heb; bijpassend muziekje op m'n mp3-speler en heerlijk weg dromen zodra ik in de bus zit.

vraag 2) Je merkt dat het droog is, wat denk je?

Fijn dat het nu droog is. Ik hoop dat het begint te plenzen zodra ik thuis ben; dat geeft zo'n gezellige sfeer!

vraag 3) Je ziet dat de zon schijnt, wat denk je?

Heerlijk, zo'n zonnetje. Fijn dat ik daar nu even van kan genieten.

vraag 4) Regent het voor jou gevoel veel?

In de zomer en lente regent het naar mijn zin teveel.
In de winter en herfst hoort het erbij en stoor ik mij er niet erg aan, aangezien ik meestal wel voorzorgsmaatregelen neem.

Je hebt komend zaterdag een leuk uitje. Heb je vast wel eens gehad. Je kijkt op maandag naar de weersvoorspellingen. Je ziet dat het gaat regenen.

vraag 5) wat denk je?

Ik zie vanzelf wel of het daadwerkelijk gaat regenen of niet; je weet het nooit.

vraag 6) dit is vast wel eens voorgekomen, regende het die zaterdag of niet?

Ja. We zijn lekker thuis leuke dingen gaan doen en ik had op die manier een hele fijne zaterdag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik van het weer vind is het volgende: Je mag iemand die iets van het weer zegt NOOIT tegenspreken en dus ALTIJD volledig gelijk geven... Doe je dat niet, dan heb je meteen ruzie...

Dus ook hier zeg ik: Ja je hebt helemaal gelijk met alles wat je zegt over het weer...

pfffftttt, dat ging maar net goed... LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk altijd, als er niks meer te bespreken is wat van belang is, kan je altijd nog over het weer beginnen.
Tja, met regen baal ik als ik er doorheen moet. voor de rest hebben we het maar te nemen zoals het komt en hebben we weer een goeie reden om erover te zeiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben blij dat er weer is. Juist de afwisseling van weersgesteldheid en de seizoenen maakt het zo mooi en ik kan van ieder weerstype erg genieten.
Dus ik ben er niet heel erg bewust mee bezig.
Meestal valt het ook wel mee met regen en is de beleving dat het "altijd" regent erg subjectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan niks vinden van het weer.
Want in Nederland kan elk moment anders lopen.
En in Nederland heb je kans voor 4 seizoenen op een dag.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1=brrr. 2=hoi. 3=hoera. 4=neuh 5=jammer. 6=soms.