Ben ik klaar voor het auto-theorie-examen?

Vandaag heel de dag geleerd en geoefend. Elke wanneer ik nu de proefexamens maak op de cd-rom slaag ik elke keer. Ben ik er nu klaar voor, of moet ik nog wat andere dingen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Ik weet uit zeer recente ervaring, dat de proefexamens moeilijker zijn dan de echte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn theorieexamen destijds gehaald in 1978.
Mijn moeder,zei altijd,,ga naar de theorieles.
Dat heb ik nooit gedaan.
Geen zin in.
Ik ben naar Vroom en Dreesman gegaan ,en kocht het boek alle 700 examenvragen.
Dit heb ik net zolang geoefend totdat ik alle vragen wist.

Ik slaagde destijds met 38 punten,,had er eentje fout.
Dat was het oude systeem.

Wat ik hiermee wil zeggen,je kent het of je kent het niet.
En denk eraan,,,je hoeft niet een 100% score te halen.

Een paar fouten,geen probleem.
Succes,en hou je aan de regels op de weg.
Anders ben je met de huidige bekeuringen ,zo meer geld kwijt dan dat je examen heeft gekost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He Proficiat.
En doe het rustig aan op de weg.
Er rijden al genoeg gekken rond.
Het hangt heel erg van de (kwaliteit van de) CD-Rom af. Ik zou minstens 3 verschillende oefenbronnen (van internet en CD-Rom) gebruiken, want de één pakt het weer net even anders aan dan de ander.

Er zijn wat gratis theorielessen te vinden op internet en verder is www.theorie-lessen.nl een hele goede.

Overigens staat VekaBest (die zit ook achter theorie-lessen.nl) over het algemeen heel goed bekend. Ong. 6 maanden geleden heeft hier iemand z'n theorie-examen er in 1x mee gehaald.

Onderschat de moeilijkheid niet, het onderdeel 'gevaarherkenning' is een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen en dat kun je haast niet teveel doen. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het echte examen vond ik in zoverre makkelijker, omdat er geen twijfel kan bestaan over de gestelde vraag en het plaatje. Dat is bij de proefexamens door onduidelijk formuleren of slechte plaatjes nog wel eens het geval. (Zelfs mijn theorieleraar gaf dit aan, en ik heb het echt in de praktijk gemerkt).

Examens maken is de beste oefening, dus wat dat betreft denk ik dat je goed zit.

Wil je het zeker weten, neem dan theorieles. Zat bij mij in mijn pakket, maar is écht een aanrader. Je kan namelijk direct uitleg vragen als je een vraag fout hebt, waardoor je de materie beter en sneller gaat snappen.

Succes in ieder geval!