wie heeft het tostiapparaat uitgevonden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal waarschijnlijk een bedrijf hebben uitgevonden. De tosti zelf bestond natuurlijk al veel langer..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meneer ham van der kaas.

Het beste antwoord

Charles Champion, volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Sandwich_Maker#Origins . Daarvoor bestond er al langere tijd een tosti-ijzer dat niet electrisch was (moest dus op het vuur).

Het tostiapparaat dat ook de randen samenperst (zodat de kaas er niet uitloopt) werd in 1974 uitgevonden door het Australische bedrijf Breville. Dit is het type dat wij nu kennen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Graaf Tosti runde aan het Comomeer een klein hotelletje. Daarnaast was hij uitvinder. Hij ontwierp onder meer een machine om servetten te vouwen en een marmeladedispenser. Op een dag liet hij per ongeluk zijn
kaassandwich vallen in een broodrooster die hij zojuist had uitgevonden, een soort lopende band die boterhammen langs verwarmingselementen voert en die je tot op de dag van vandaag nog aantreft in hotels. De tosti zoals wij die kennen was geboren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een (echte) bron vor die onzin ?
Graaf Tosti runde aan het Comomeer een klein hotelletje. Daarnaast was hij uitvinder. Hij ontwierp onder meer een machine om servetten te vouwen en een marmeladedispenser. Op een dag liet hij per ongeluk zijn
kaassandwich vallen in een broodrooster die hij zojuist had uitgevonden, een soort lopende band die boterhammen langs verwarmingselementen voert en die je tot op de dag van vandaag nog aantreft in hotels. De tosti zoals wij die kennen was geboren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Dat lijkt een tosti-aap te zijn: http://feit-of-fabel.nl/tosti.html