wat is de grootste natuurlijke ramp die de aarde kan treffen?

puur natuur dus los van kernoorlogen of iets dergelijks

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komeetinslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als we geen liefde meer kennen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zwart gat?
MrEinstein
12 jaar geleden
dat de relativiteitstheorie niet meer klopt :)

Het beste antwoord

Als je de "buitenaardse" natuurlijke verschijnselen buiten beschouwing laat, dan is 1 van de grootste natuur rampen dat mogelijk kan gebeuren op aarde, de uitbarsting van de supervulkaan Yellowstone, waarvan wetenschappers verwachten dat zodra het gebeurd, de aarde gaat bevriezen, met uitstervingen van vele/alle levende wezens op aarde.

Nog een optie: als een vulkaan in de Canarische eilanden in de Atlantische zee zou vallen, dan zou er een gigantische tsunami komen.

Als je naar de verleden kijkt, zijn de grootste (bewezen) dodelijke natuurrampen tot dusver overstromingen (China). Maar deze hadden voornamelijk tijdelijke effecten, terwijl een superramp zoals een komeet, of yellowstone uitbarsting een permanente verandering voor de gehele planeet kan betekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit wordt op de schaal van 0 tot 10, zeker 9 van dat je het haalt, goed answer, maar ik ben geen niveau 2 dus ik kan geen duimpje up doen sorry...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ik wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ik ook.

Andere antwoorden (9)

Komeetinslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Botsing met een andere planeet of een ander hemellichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zou dit in zijn werking gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan , en stoere profiel foto
Wanneer een ster ontploft heb je een supernova. Dit kan natuurlijk ook met de zon gebeuren, en ik denk dat dat wel vrij rampzalig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De levensduur van de zon is nu halverwege. Over 5 miljard jaar zal de zon ontploffen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als er nou een komeet in de zon komt dan? dan is die 5 miljard jaar foetsie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope, dit kan niet met de zon gebeuren. De zon is veel te klein om supernova te gaan.
denk dat het niet te zeggen is want miss barst de aarde wel uitelkaar of ontploft de zon of wat voorheen gezegt word is een komeet inslag of de ozonlaag verdwijnt enz...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Aarde heeft maar één toekomst en dat is de fatale ramp.
U moet wel weten dat de Aarde bijna 5 miljard jaar bestaat en dat er al veel 'bijna' fatale rampen hebben plaatsgevonden (wel of niet bewezen)
Enkele voorbeelden (nt bewezen) de botsing tussen Theïa (grootte Mars) en de Aarde .....waaruit uit de as en puin de Maan zou zijn ontstaan : dus is het fatale omgebogen in iets ( waarschijnlijk )positiefs voor ons leven.
Andere heel grote rampen zijn inslagen van grote meteoren geweest ( de voor ons bekendste is deze in het Caraïbisch gebied , waardoor op het einde van het Krijt bijna alle grote reptielen verdwenen)
Siberische en Indus trappen : ontstaan door bijzonder hevig vulkanisme gedurende duizenden jaren ...waardoor we in een broeikas met giftige salpeterdampen terecht kwamen)
De Aarde heeft zich altijd weten te herstellen.
In de nabije toekomst verwacht men het exploderen , van at nu het Yellowstone park is ....ook dit zal niet fataal zijn.
Maar de Aarde komt tot een eind ,dat is zeker : De Zon zal de Aarde opsmullen (Rode Reus) ; de Aarde zou kunnen stoppen met draaien op een gegeven moment etc etc (de meeste fenomenen kan U op tv zien in het programma ;Worst Scene Scenario.)
Ik denk dat men beter de vraag stelt :zullen we plots vergaan of op lange termijn.

Toegevoegd na 1 uur:
de volgende? Yellowstone?

Toegevoegd na 3 uur:
tv reeks heet niet Worst Case scenario , maar 'Perfect Disaster' , sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Opwarming van de aarde door uitdijing van de zon. "De verwachting is dat de aarde over een miljard jaar te warm is om op te leven." Dat is lang voordat de aarde door de zon wordt opgeslokt.
rose
12 jaar geleden
Sorry, was als antwoord bedoeld...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die vulkaan in yellowstone park zo ongeveer 1 keer in de 600 000 jaar ontploffen.
op dit moment is die 600.000 jaar al voorbij. .zal niet lang meer duren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yellowstone staat op springen (Dat kan morgen ...dit kan binnen enkele honderdduizenden jaren ) , maar geologisch gezien is dat vandaag of morgen.
Repercussies op menselijk leven zijn onbekend ....maar de Aarde zal waarschijnlijk nog veel langer bestaan dan het leven uit menselijk DNA .
Opwarming van de aarde door uitdijing van de zon.

"De verwachting is dat de aarde over een miljard jaar te warm is om op te leven."

Dat is lang voordat de aarde door de zon wordt opgeslokt.
12 jaar geleden
De maan uit onze baan verliezen. Hierdoor zal de aarde harder gaan draaien en niet meer onder z'n normale as draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een diersoort die zijn eigen leefmilieu aantast en de hele aarde bevolkt.

Oh wacht...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou dit slecht zijn? Ik zie alleen evolutie aan het werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat dit een natuurlijke ramp is, zoals gevraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het slechte aan een diersoort die de hele aarde bevolkt en zijn eigen leefmilieu aantast is dat het de aarde vernietigt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je eerste reactie zeg je dat het slecht is omdat het een natuurramp is, terwijl je in je antwoord zegt dat het een natuurramp is omdat het slecht is. Ik zie niet in waarom wij de aarde vernietigen, wat vernietigen wij eraan dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niet gesproken over goed of slecht, evolutie is amoreel, evenals de natuur.
Wanneer de zon zijn brandertje uit zet !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Dan is de aarde allang leeg (en weg)