Wie is Derek Ogilvie precies?

IK weet dat Derek Ogilvie met geesten kan praten en mensen helpt, maar wie is hij eigenlijk precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Derek George Ogilvie (Johnstone, 21 februari 1965) is naar eigen zeggen een medium en babyfluisteraar uit Paisley, Schotland. Hij woont in Cyprus
Hij doet liveshows in Europa en treedt regelmatig op bij verschillende televisiestations. Hij had wekelijkse shows op RTL4, zoals: Derek Ogilvie - The Baby Whisperer en Derek Ogilvie - The Ghost Whisperer, waarin hij, naar eigen zeggen, telepathisch contact legt met kinderen of met overledenen. In 1999 ging hij, na investeringen in een club, failliet. Vanaf 2001 werkte hij in Schotland als radio- en televisiepresentator.
[bewerken]Kritiek

In 2008 deed Ogilvie mee aan het Channel 4 televisieprogramma Million Dollar Psychic. In deze show daagde scepticus James Randi Ogilvie uit om zijn mentale capaciteiten te laten zien. Ogilvie kwam niet door de test. De boodschappen die Ogilvie zegt door te krijgen van kleine kinderen zouden te verklaren zijn door cold reading, hot reading of een combinatie van die twee.
fremar
12 jaar geleden
Derek Ogilvie doet aan Cold Reading..

Uitleg:
Hij vraagt de mensen of ze iemand kennen die begint met bijvoorbeeld een 'H'. Hij kijkt naar de reactie van de mensen, zodra die mensen heel verbaasd kijken weet hij dat ze niemand kennen die begint met een 'H'. Dan gaat hij verder naar de letter 'F'. De mensen in de show zeggen gelijk "Oh ja, Frans!". Dan begint hij over een bepaalde ziekte waar Frans aan overleden is en wacht weer op hun reactie zodra hij de goeie ziekte heeft gezegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ben je in de war met Char...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe dan ook...het is een oplichter, een kwakzalver. Als hij echt de gaven had en gekregen om goed te gebruiken, deed hij dat zonder geld te vragen vanuit zn hart en in afhankelijkheid wat mensen hem zouden geven. Niet in studio's enzo. Commerciele uitbaterij wat bij deze hype hoort in deze tijd...
Hij is een voormalig clubeigenaar uit Ierland die ondekt heeft dat er geld te verdienen valt door een groep kwetsbare Nederlanders voor de gek te houden. Opvallend is dat hij op de Britse TV met dit soort dingen door de mand is gevallen. Misschien dat de taalbarriere heb hiet meer geloofwaardigheid geeft.

Toegevoegd na 17 minuten:
heb hiet = hem hier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij komt op tv

Toegevoegd na 5 minuten:
Haha lol, grapje.

Derek George Ogilvie (Johnstone, 21 februari 1965) is naar eigen zeggen een medium en babyfluisteraar uit Paisley, Schotland. Hij woont in Cyprus
Hij doet liveshows in Europa en treedt regelmatig op bij verschillende televisiestations. Hij had wekelijkse shows op RTL4, zoals: Derek Ogilvie - The Baby Whisperer en Derek Ogilvie - The Ghost Whisperer, waarin hij, naar eigen zeggen, telepathisch contact legt met kinderen of met overledenen. In 1999 ging hij, na investeringen in een club, failliet. Vanaf 2001 werkte hij in Schotland als radio- en televisiepresentator.

Toegevoegd na 6 minuten:
Derek is Derek

Toegevoegd na 7 minuten:
Haha oke, sorry! haha, ik ben een vriendin van nadia