Degrees en graden wat is het verschil?

ik wil heel graag in leken taal weten hoeveel graden 1 degree is.
op second life vertelde een vrouwtje dat het bij haar 100 degrees was, hoe veel graden is dat dan.

dus 100:??=??
ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
41.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de luie mensen onder ons: Vul in het zoekvak van Google in wat je wilt weten. Dus: 100 fahrenheit in celsius Zo kun je Google allerlei berekeningen laten uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn antwoord als reactie door een moderator verplaatst wordt terwijl kirstenwind en webontwikkelaar imo hetzelfde doen door te verwijzen naar een site waar je de berekening kunt laten uitvoeren>

Het beste antwoord

Als je bedoelt: van degrees Fahrenheit omrekenen naar graden Celcius (of andersom), dan verwijs ik je naar onderstaande link.

Toegevoegd na 1 minuut:
Na het aanklikken van die link moet je linksboven voor Temperature kiezen.

Nu kun je aan de rechterkant een aantal degrees Fahrenheit invullen, en de converter berekent hoeveel graden Celcius dat is. Of andersom, net wat je wilt.

Volgens deze converter is 100 °F hetzelfde als 37,7778 °C.

Toegevoegd na 9 minuten:
Heb geen reacties meer vandaag, dus ik reageer nu als toevoeging op mijn antwoord.

Als je zelf wilt omrekenen, doe je dat als volgt.

Van °F naar °C:
1. 32 ervan aftrekken.
2. Vermenigvuldigen met 5.
3. Delen door 9.

Van °C naar °F:
1. Vermenigvuldigen met 9.
2. Delen door 5.
3. 32 erbij optellen.

Nu kun je het zelf voor een willekeurige temperatuur! ;-)
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je antwoord maar daar ga ik niet uitkomen.
ik wil weten hoeveel ik gedeeltdoor 100 degrees graden aanduid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door je laatste toevoeging snap ik het ;-)

Andere antwoorden (5)

Volgens mij heeft ze het over lichaamstemperatuur. Ooit leerde ik dat lichaamstemperatuur in graden celsius gelijk staat aan 100 graden Fahrenheit.
Het zou dan ergens tussen de 37 & 38 graden liggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Degrees betekent graden. Je hebt verschillende soorten graden;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Graad
Waarschijnlijk gaat het hier om tempratuur.
In England rekenen ze de tempratuur met graden in Fahrenheit.
Zo bereken je het naar graden celsius:
Graden Celsius = (Fahrenheit - 32) / 1.8
Dus 100-32/1.8
68/1.8=37,777777777777777..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet van rekenen houdt pak je deze site:
http://www.lapoo.nl/celcius.htm
(Omrekenen Fahrenheit < > Celcius)
Makkelijker kan het niet :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze amerikaans is of daar verblijft bedoelt ze dat het ongeveer 37 graden celsius is...

lekker warm...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://lmgtfy.com/?q=100+F+to+C
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie site, gelijk op favorieten gezet, +1