Wat gebeurt er als je een aansteker aandoet in een ruimte zonder zwaartekracht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel! moet eerlijk zeggen dat mijn vriend er van de week mee kwam

Het beste antwoord

De vorm van de vlam is sterk afhankelijk van de zwaartekracht. Hoe groter de zwaartekracht, hoe hoger de vlam. Warme lucht stijgt op en koele lucht daalt. Door de vlam wordt van onder koude lucht aangezogen en warme lucht omhoog uitgestraald. De vlam rekt daardoor verticaal uit. Zonder zwaartekracht brandt een kaars zwakker en heeft de vlam een perfecte bolvorm. De kleur is dan blauw en de temperatuur is hoger. De gele zone verdwijnt aangezien de vlam niet door verticaal opstijgende lucht wordt uitgerekt en afgekoeld.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor dit duidelijke antwoord!

Andere antwoorden (1)

Zolang er. Zuurstof in de ruimte is zal hij aan gaan . Het gas in de aansteker staat onder lichte druk en word door het druk verschil uit de aansteker geduwd. Je. Zult hoogstens eren iets hoger vlammetje krijgen omdat de zwaarte kracht niet tegen werkt . Het gas zal echter wel verbrand zijn voordat het echt van de aansteker weg kan zwerven