Wat is natuur?

Bezig met een levensvragending voor school.. geen idee hoe je dit nou op een intelligente manier voor een meisje van 15 uitlegt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

De natuur is de inhoud en werking van het heelal zoals door de mens waargenomen, en die als zodanig bestudeerd wordt door de natuurwetenschappen. Hiertoe behoort de niet-levende en de levende natuur. Hoewel de mens zelf tot de natuur behoort, wordt de menselijke invloed, het gecultiveerde, het kunstmatige niet tot de natuur gerekend. De natuur wordt ook onderscheiden van het bovennatuurlijke en van de wildernis, de ongerepte natuur.
De natuur omvat planten, dieren, ecosystemen, de processen geassocieerd met levenloze objecten, de natuurwetten waarnaar verschillende zaken bestaan en veranderen, zoals het weer en de bodemgesteldheid, en de materie en energie waar dit alles uit bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

De natuur is alles wat op aarde deelneemt aan het leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de oorspronkelijke, onaangeroerde verschijningsvorm van alles wat zich op, in en rond de Aarde bevindt.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En sterren die heeeeel ver weg staan dan?
Ga eens te voet erop uit, voorbij stenen en beton. Op internet is het in ieder geval niet te vinden!

Toegevoegd na 1 minuut:
zelfs niet op GV
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat je ziet en niet door de mens is gemaakt.