Als een schildpad z'n schild kwijt heeft geraakt. Is die dan naakt? Of is die dakloos?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Dan is-ie kapot,en dan gaat hij dood.
Zijn schild is geen huis dat hij kan verlaten, noch een kledingstuk dat hij kan uittrekken, maar een integraal onderdeel van het dier zelf;hij zit er niet 'los' in ofzo. Het schild vormt een onderdeel van het skelet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Beide, het is een dakloze naaktschildpad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan issie niet bly
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dood, schild is een onderdeel van het beestje.

Daarnaast is hij alleen dakloos t.o.v wanneer hij helemaal in zijn schild zit. Als het beestje normaal loopt, is hij ook al gedeeltelijk dakloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zijn schild is onderdeel van zijn lichaam,dus dan is hij geen van beide..maar wel ernstig verminkt en zal niet lang meer leven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is hij/zij overleden en kunnen we aan de dis,als je van schildpad houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is hij/zij dood..