Wat is gemiddeld de koudste maand van het jaar in Nederland?

En zou daar nog verschil in kunnen zitten afhankelijk van waar je in nederland bent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Dat is januari.

Daar zit per plek een klein verschil in, maar officiële metingen voor Nederland worden gedaan in De Bilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vorig jaar was dit januari
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens het knmi februari
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de maand februari. In februari 1956 was het in De Bilt 9 graden kouder dan het langjarig gemiddelde. Vliegveld Eelde noteerde -24 graden, Twente -23 graden. In het zuiden zal het inderdaad een paar graden minder koud zijn geweest, net als in het westen aan de kust.
Amadea