Is 27,84 m3 beton veel ? Voor een huis met een omtrek van 29 meter exclucief garage?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

dat hangt er vanaf waar dat beton voor bedoeld is. Als je 29 strekkende meter buitenmuur hebt en nog wat binnenmuren endaar een fundering voor wilt, valt het wel wat mee denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Je moet uit rekenen wat de lengte van je totale fundering is. Dan de breedte op een plek en de hoogte. Die drie vermenigvuldig je met elkaar. dan de breedte en de lengte van de vloer en de dikte van de vloer die je moet hebben. Ook die vermenigvuldig je alle drie met elkaar. dan tel je beide uitkomsten op en heb je de kubieke meters beton die je nodig hebt. Wat je aan kubieke meters noemt is wel erg weinig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn redenatie: 29 meter muur, fundering is echt geen meter breed en meter hoog. Als dat wel zo was, dan had je 29 kuub nodig, volgens mij heb je met de helft (voor de buitenmuren) wel genoeg. (ongeveer, ik ben geen bouwvakker) Dan komen er nog wat binnenmuren bij. Maar ik hebhet idd alleen over fundering, vloer wordt apart gedaan, dus daar al ook een aparte hoeveelheid voor opgegeven worden. De vraag was ook niet duidelijk hierover.
Je moet uit rekenen wat de lengte van je totale fundering is. Dan de breedte op een plek en de hoogte. Die drie vermenigvuldig je met elkaar. dan de breedte en de lengte van de vloer en de dikte van de vloer die je moet hebben. Ook die vermenigvuldig je alle drie met elkaar. dan tel je beide uitkomsten op en heb je de kubieke meters beton die je nodig hebt. Wat je aan kubieke meters noemt is wel erg weinig.