Stampbeton wordt in lagen van droge specie aangebracht en steeds met een stamper aangestampt zodat verdichting ontstaat.
De materiaalverhouding is 1 cement, 3 zand en 5 grint en zo weinig mogelijk water.
De hoeveelheid beton bereken je door het volume van de fundatie of voorwerp uit te rekenen plus 10%.