Welke truc gebruikt Derek Ogilvie?

N.a.v. de vraag over Char. Ik weet dat hier al eens eerder vragen over zijn gesteld en ik heb de antwoorden ook gelezen over Cold Reading.

Maar Derek Ogilvie goochelt of gokt niet met letters. Bij hem is ook niet zo duidelijk dat hij het goede antwoord geeft na vele malen raden. Ik heb er wel vaak verwonderd naar gekeken, terwijl ik toch normaal best nuchter ben.

Wat is dan zijn truc om achter de waarheid te komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ach weet je hen3ette, met deze onderwerpen kom je niet ver op g.v., er blijven voor en tegenstanders.
En die grens wordt alleen maar scherper.
Olgilvie is een acteur, zakenman en medium.
Natuurlijk zie je op t.v. alleen maar de gelukte opnamen.
want dat is handel.
Je kan op t.v. nooit zelf controleren waar er bedrog begint en wat echt is.
Wel is er regelmatig veel emotie van de mensen die er bij betrokken zijn.
Dat zijn dingen die ik wel herken.
Ik ben ook regelmatig met een sessie bezig waar soortgelijke dingen afspelen, gisteren nog had ik hier iemand waarbij ik 2 overleden dierbaren zag.
Een ervan was een meisje van 18 jaar, ik kon haar zo beschrijven,kleur haar , ogen, postuur, zelfs haar karakter!
Toen bleek dat het een vriendin geweest was die enkele jaren geleden tijdens de wintersport in een ravijn gevallen was en daar overleed.
Ze was bij hem om hem te helpen met een groot probleem.
Zaken die ik nooit kan weten, van de persoon die bij me was heb ik alleen maar een tel. num., ik had hem nooit eerder gezien en weet ook niet waar hij woont en nog steeds niet, dit is geen coldreading, dat kan niet, onmogelijk.
Het blijven erg moeilijke dingen, maar dat het bestaat dat weet ik zeker, ik maak het hier iedere week mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ed.............doe jij readings?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat je dat wist, eng he?
Nou er is meestal niets engs aan hoor.
Ik ben nog steeds gewoon Ed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie verhalen, ik ben er dol op, ik zoek een site met betrouwbare verhalen zoals die van Eddijst.

Andere antwoorden (3)

- misdirection –
- intimidatie –
- cold- en hotreading -
Lees verder op:

Toegevoegd na 15 minuten:
Een mooie quote van een reactie op dit stukje:

"Wat ik mij afvraag is waarom die geesten altijd van die vage info geven, over een klok die scheef hangt of een borst die pijn deed. Waarom kunnen ze niet gewoon doorgeven dat het Pieter de Vries van 4 hoog op de Begoniastraat is?"
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie! +_1. Al kan de schrijver van dit artikel ook niet echt een duidelijk antwoord geven op het coldreaden wat hij doet, en dat was ook mijn vraag. Vooropgesteld dat hij het dus niet van tevoren weet (hotreading), hoe krijgt hij dit dan voor elkaar?
ik ben eens bij een show geweest van derek, en ik vond het allemaal heel echt overkomen, eigenlijk alles kloptte wel wat hij zag, heel bijzonder.Ik heb ook zelf eens met een medium gechat en stond versteld wat hij over me kon vertellen, zelfs dingen die nog zouden gebeuren kwamen uit, ik dacht, eerst zelf even ervaren voordat ik er een oordeel over kan vormen.Bijzonder is het in ieder geval wel, intuitie??ik weet het niet,ik denk wel dat veel met intuitie te maken heeft maar die details die ze weten te vertellen kan in mijn ogen geen toeval zijn.Maar het blijft toch zo dat iedereen er weer anders over denkt, en dat is ook goed.Geloof wat je geloven wilt.Wat ik me wel eens afvraag, hoe komt het toch dat ze zoveel details weten te vertellen over bv een moord maar nooit daadwerkelijk de naam doorkrijgen van de moordenaar, terwijl dat in andere gevallen wel het geval is(namen van familieleden enz), of waar exact de dode ligt.Is dat wel eens gebeurt dat iemand de plek kon aanwijzen van iemand die nooit is gevonden en dan toch terecht is gekomen?De geest/spirit kan dit dan toch heel makkelijk doorgeven als ze met je communiceren?dat vind ik wel weer wat verwarrend en raar.Miischien dat iemand daar dan voor mij weer een antwoord op heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Derek komt bij mij echt over. het is de wereld die voor ons geheim blijft. Ook heeft hij een paar afleveringen dat het niet door komt. En het hem dan spijt dat het niet lukt.

Ik heb een aantal mensen die mij dierbaar zijn verloren en voel ze sterk om me heen maar geven mij dan ook niet door wie het is. En dan spreekt mijn gevoel op dat moment wie ik het hardste nodig heb.

Voorbeeld. ik was heel jong (9) toen mijn moeder overleed en wist niet op het grote kerkhof waar ze lag. |Ik was 16 en dacht ik ga naar het graf en schrok me rot hoe groot dit kerkhof was. Ik riep mijn moeder, ze kwam niet in gedaante en naam maar liep er zo naar toe.

Ik heb het gevoel dat dit de veilige versie is van geen namen doorgeven, omdat ze in het hiernamaals geen namen, tijden, verdriet of wat dan ook kennen.

Zo heb ik meegemaakt met glaasje draaien dat echt de naam doorkwam van mijn schoonzus die wij helemaal niet kenden en mijn zwager is er nu 20 jaar meegetrouwd. Levensgevaarlijk en nooit doen.

Ken je het programma het zesde zintuig, hier is zelf een moord mee opgelost dat de dader zich zelf heeft gemeld.

Geloof er in, maar laat het leven je er niet door beheersen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben verbaast over je uitstekende uitleg van deze erg moeilijke en vaak onbegrepen zaken.
+1