Wat waren de gevolgen geweest als de komeet Shoemaker Levy 9 had ingeslagen op aarde?

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat waren de gevolgen voor de aarde geweest als de komeet Shoemaker Levy 9 had ingeslagen op aarde, zoals deze op Jupiter insloeg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

http://en.wikipedia.org/wiki/Comet_Shoemaker%E2%80%93Levy_9 schat de oorspronkelijke doorsnee van SL9 op 5 km. De meteoriet die de dinosaurus uitroeide was ±10 km groot. Maar dat was waarschijnlijk een massief rotsblok en SL9 was een komeet, dus ook minder dicht. Your guess is as good as mine. Nogal een ‘extinction event’, maar minder erg dan de dino’s KT-meteoor. Een gebied als half Europa per omgaande aan puin, wereldwijd aardbevingen, vulkaanuitbarstingen en tsunami’s. Donkere weken (maanden?) door het stof in de lucht, rampjaar voor de landbouw, veel doden door honger, branden, stof en gassen, totale verwarring en paniek en daarna en een klein ijstijdje.
Niks tof.
De steen die de Arizona Meteor Crater sloeg was zo’n 50 METER in doorsnee. De Tunguska-meteoor maar de helft daarvan. En die klappen waren ook al lang niet mis. Als de mensheid SL al had overleefd, dan zeker niet met vlag en wimpel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

6 miljard mensen levenloos in de ruimte zweven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou je daar nu geen last meer van hebben !!!