Waarom is het zo moeilijk om tijdens het lopen je arm tegelijk met je been te bewegen in dezelfde richting?

dus je rechterarm tegelijk met je rechtervoet naar voren

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dit heet telgang.
Bij mensen wordt het gebruik van telgang gezien als teken dat het brein moeite heeft met het verwerken van informatie, en als een aanwijzing voor een eventuele ontwikkelingsstoornis. Het is namelijk tegennatuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij heeft het iets met je evenwicht te maken. Als je een been naar voren zet, en dan je arm naar achter sta je stabieler. Je hersennen zijn hier ook aan gewend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal wel met het evenwichte te maken hebben. Ik heb dit wel eens geprobeerd maar je valt automatisch weer terug in het normale ritme. Bij het hardlopen is het nog moeilijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen hebben daar totaal geen problemen mee. Is altijd een leuk fenomeen bij bv Nordic Walklessen, sommigen gaan direct in de telgang als ze 'bewust' gaan lopen. Maar over het algemeen als men gewoon loopt zonder erbij na te denken gebeurt het niet, een enkeling daar gelaten.