Hoe kan het dat ik vaak meerdere malen op een dag word geconfronteerd met dezelfde niet alledaagse onderwerpen?

Ik heb vaak dat ik ergens over lees/hoor en dan later op de dag met exact hetzelfde onderwerp word geconfronteerd. Bijvoorbeeld dat ik ergens over lees en dan dezelfde avond een documentaire over dat zeker niet alledaagse onderwerp langs zie komen. Vergelijkbaar met een liedje in je hoofd en dat meteen op de radio horen, bijvoorbeeld. Dit kan toch geen toeval zijn? Kan het zijn dat je hersenen/bewustzijn sneller werken dan je ogen of zoiets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Misschien omdat het geen allerdaagse dingen zijn en het dan pas onder je aandacht komt zodat het lijkt dat t opeens overal verschijnt, terwijl je er daarvoor niet op lette. Volg je me? :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat het onderwerp "vers "in je hoofd zit en dat je er daarom meer alert op bent.Toen wij een verre vakantie hadden geboekt zag en las ik overal informatie die me voorheen niet opgevallen was.
12 jaar geleden
Geloof je in toeval of dat alles voorbestemd is? Ik in toeval. Sommige dingen zijn veel minder toevallig als dat ze in 1e instantie lijken... Bijvoorbeeld: laatst moest ik aan mn moeder denken en precies toen belde ze me! Maar.. Hoe vaak heb je wel niet aan je moeder gedacht en dat ze je helemaal niet belde.. Een simpele kansberekening laat zien dat dat zeker een aantal keren in je leven voor gaat komen.. Maar bijvoorbeeld met dat liedje in je hoofd... Hoe vaak heb je wel niet een liedje in je hoofd en hoor je hem helemaal niet voorbijkomen..