Wat is nog spectaculairder dan een cd in de magnetron, om het effect van microgolven te laten zien?

Toegevoegd na 3 minuten:
Het moet natuurlijk wel een beetje veilig zijn om na te doen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Kimath
12 jaar geleden
ze zeggen bij die dingen toch altijd: don't try this at home?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de toevoeging!
Cryofiel
12 jaar geleden
Een kokosnoot. Maar inderdaad: do NOT try this at home! En ook niet ergens anders...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lampjes van de kerstboom , een batterij en een meloen ( don't try this at home!)
Kimath
12 jaar geleden
Blok zeep geeft leuke reactie, en is volgens mij niet echt gevaarlijk.
Cryofiel
12 jaar geleden
Die ken ik nog niet. Is dat vergelijkbaar met de reactie van een marshmellow? Ook die reactie is niet gevaarlijk.
Kimath
12 jaar geleden
Zeep in magnetron: http://www.youtube.com/watch?v=7lAOOwMNodA
Cryofiel
12 jaar geleden
Leuk! Werkt dat met elke willekeurige zeepsoort?
Kimath
12 jaar geleden
Hier staan trouwens ook nog een paar: http://www.encyclopedoe.nl/index.php?onderwerp_id=286 @Cryo: Ik weet niet of het met elke zeep werkt.

Het beste antwoord

Ook leuk is een slinger gekleurde kerstboomlampjes, geeft een seconde of tien leuke lichtshow.
Als je ze nog hebt liggen een pakje oude foto flitslampjes of magicubes flitsblokjes.
Een ongekookt ei (pas op explosiegevaar, ook nadat je het ei uit de magnetron haalt!)
Gewone kapotte gloeilamp, liefst helder glas.
Je GSM. (Je ziet niks, maar hij is gegarandeerd stuk naderhand.
Een magnetron maaltijd! minuutje of vijf en smullen maar! :-)

Toegevoegd na 3 minuten:
Na deze proefjes kun je wellicht overschakelen op de keuken-blender: er zijn tientallen hits op het internet met de zoekterm "will it blend".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een struisvogelei is ook spectaculair!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Een struisvogel ook.
Net zoals de 'will it blend' filmpjes op youtube waar er wordt gedemonsteerd of iets al dan niet 'blendbaar' is of niet heb je ook filmpjes van mensen die allerlei spullen in een microgolf oven zetten om te zien wat er gebeurd. Kijk maar eens op youtube !