hoe kan ik de grootte van een film verkleinen

hoe kan ik de grootte van een filmpje kleiner maken het is een filmpje die af word gespeeld op nero maar ik weet niet wat voor bestan geen avi of iets
ik wil het filmpje op een lege dvd zetten maar daar kan 4.7 gb op en het filmpje is ietsjes meer 0.3 gb meer

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

met het programma "shrink dvd"

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja helemaal mee eens. DVD Shrink werkt goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bedankt maar iwl jede link geven voor te dowloaden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en uitleg waar kan ik dat vinden?
alvast bedankt!! :)
Je kunt de beeldgrootte (Revolutie) verkleinen, zo hoeft die minder pixels te maken dus is ie kleiner.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.erightsoft.com/SUPER.html ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het zelf over een filmpje. Nou ik kan je zeggen dat een filmpje geen 4.7 GB (dat is namelijk even groot als een gedownloade blue-rayfilm) kan zijn of het moet een ongunstig bestandstype zijn (zoals *.AVI). Ik zou zoeken op google naar een videoconverter die jouw bestandstype omzet naar een minder groot bestand. Hierbij kan een beetje kwaliteit verloren raken maar vaak niet te merken.

Hier een voorbeeld van freeware: http://dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-3GP-Video-Converter.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm... Met alle respect maar een Blue-Ray film is globaal tussen de 20 en 40GB.
En verder is AVI eigenlijk niets zeggend. Het zegt alleen iets over hoe een film is ingepakt in een zgn "container" met betrekking tot beeld en geluidsstroom structuur. Afhankelijk van welke encoder je gebruikt, is het een goede of juist minder goede manier om je film te comprimeren. DivX of Xvid encoders staan bekend om een efficiente manier van comprimeren t.o.v. het verlies aan beeld/geluids kwaliteit. Uiteindelijke resultaat wordt dan ingepakt als zo'n container en dat is dan je AVI.
Een andere vorm van een container die tegewoordig erg populair is, is MKV. Die wordt vooral gebruikt voor Blue-Ray films (van een slordige 30GB teruggebracht tot 13GB) Voor jou probleem moeten we eerst weten wat het huidige format is van je filmpje. (DVD structuur kan je herkennen doordat er files in staan zoals .VOB, .BUP .IFO. Als het een container-achtig iets is kan het van alles zijn omdat sommige bewerkings programma's hun eigen type container hebben)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het gedownload en uitgevoerd maar er gaat teveel af.
en ik had het fout gezegt een totaal alle vier de filmpjes is meer dan 4.7 maar het gaat om een stukje van 0.97 GB
alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@tazzman: Heel leuk en aardig maar ik zei ook "gedownloade blue-ray film" ofwel eentje die al helemaal omgezet is naar .mkv bestand en naar 720p is geresized. Dan hou je een slordige 5GB over.
Xvid is trouwens helemaal niet zo efficiënt meer, volgens mij is H.264 veel beter.