Op tv heb je diverse paranormale programma's. Waarom praten ze nooit met slechte geesten zoals die van Hitler of Stalin of een bekend persoon.

In diverse programma's komen paranormaal begaafde personen in contact met overleden personen (mits je hier in geloofd). Maar waarom komen of zoeken ze geen contact met mensen zoals Hitler, M.J., Stalin, Jezus, Elvis of een ander zeer bekend persoon. Het moet toch juist interessant zijn wat een geest van zo'n persoon nog te melden heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het is inderdaad bere-interessant de geschiedenis eens te horen vanuit het gezichtspunt van een dictator. Al was het alleen maar om extra kennis op te doen: waarom nam zo'n persoon bepaalde beslissingen, wat waren de achtergronden van zijn geloof en zijn handelingen, enzovoort.

Echter - een medium loopt een veel te grote kans op ontmaskering als ze zou doen of ze contact heeft met een bekend persoon.

Normaal gesproken ga jij naar een medium omdat je nog iets aan je oma wilt vragen (zomaar een voorbeeld). Het medium hoort jou uit, en krijgt een goed beeld van wat jij graag zou willen horen. En, heel belangrijk: het medium weet wat jij NIET weet.

Ze kan jou nu iets vertellen dat je graag wilt horen (waar jij dus blij van wordt), en ze kan iets vertellen waarvan ze weet dat jij nooit kunt controleren of het de waarheid is. Als jij dat zou kunnen controleren, zou je haar niet hebben bezocht.

Het medium kan dus nooit door de mand vallen, en ze heeft na afloop altijd een blije klant.

Als een medium echter contact zou opnemen met Hitler, Stalin, Elvis, of een andere bekende persoon, zijn er altijd historici (of muziekkenners, in het geval van Elvis) die méér over die persoon weten dan het medium.

Dat betekent, dat ALLES wat ze beweert door te krijgen, door duizenden mensen kan - en zal - worden gecontroleerd.

Aangezien het medium een kennisachterstand heeft, kan ze dus nooit antwoorden geven zonder dat ze een gigantisch groot gevaar loopt dat ze door de mand valt doordat ze duidelijke onzin verkondigt.
Cryofiel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk niet dat mensen zitten te wachten om ooit nog iets van dictators te horen,maar van artiesten zou het wel kunnen vind ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk wil je wel dingen van hitler horen over de oorlog wat er allemaal nou precies is gebeurt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
agree.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weten we onderhand toch wel wat Hitler heeft gedaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van Hitler horen wat er is gebeurt?
Dat kan je van iedereen horen die wel eens een geschiedenisboek heeft ingekeken,naar school is geweest en de TV heeft aangezet:
Er zijn miljoenen mensen vermoord en vervolgd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoel ik Catharien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is ie van gedachten veranderd en heeft ie spijt :)
Die paranormale mensen helpen meestal een persoon. Die paranormale persoon praat dan met een overleden bekende van die persoon. Die overledene komt dan als het ware naar die persoon toe. De geest van een bekend iemand of dictator o.i.d. zal niet zomaar een onbekend/vreemd persoon bijwonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zegt dat de geest van dit soort mensen slecht is?
Als mens waren ze in en in slecht, maar dat was als mens, ze zijn nu echter geesten en hebben hun les op aarde gehad.
Zo ook met erg bekende mensen, het leven op aarde is voorbij, ze zijn nu gewoon weer geest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook Adolf Hitler?
Kan me niet voorstellen.
Voor zo iemand wens ik dat de hel bestaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel begrijpelijke reactie, maar dan begrijp je mijn antwoord niet, maar dat is ook voor velen volkomen onlogisch!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je wel hoor, alleen geloof ik daar niet in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke,eddijst,wat bedoel je?
Ik ben benieuwd..
Ik respecteer ieders mening hoor, dat wil ik toch even zeggen.^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mens is eigenlijk een geest die tijdelijk in een lichaam woont en in die aardse tijd een levensles krijgt die hij volkomen kan verknallen, maar daarna weer die geest is die hij eerst al was, de geest zelf is niet veranderd.
Wel bestaan er slechte geesten, maar dat is wat anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar komen die slechte geesten dan vandaan?
Nu snap ik trouwens jouw reactie bij mijn vraag over het Ouija bord.Neem aan dat je dan gelooft dat ik zo slechte geesten kan binnen halen?
Of misschien beïnvloeden die mij al(?)Dat hoorde ik van iemand die daar van overtuigd is.Die gelooft ook dat mijn slaapapneu veroorzaakt wordt door zwarte entiteiten ofzoiets.
Kijk dat wil ik niet geloven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant Eddijst, ben het grotendeels ook wel met je eens. We zijn vaak geneigd zwart wit te denken, je hebt goed, en je hebt slecht. Ik weet dat ik me in heel gevaarlijke banen keer als ik dit zeg, maar elk persoon wil een zo goed mogelijk leven, ook Hitler en ook Stalin. Natuurlijk zijn de dingen die gebeurd zijn in de Tweede Wereldoorlog verschrikkelijk en mensonterend, dat zoiets nooit meer mag gebeuren. Maar Hitler wilde ook het beste van zijn leven maken, iedereen wil dat, ook hij. Alleen jammer, of beter gezegd verschrikkelijk, dat hij daar zo'n enorm vertekend beeld van heeft gehad. Moge dit een les voor hem geweest zijn. Ik denk ook dat iedereen hier op aarde is met een levensles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lotte 18
Hitler had een enorm vertekend beeld?!!
Dat is het grootste "understatement" wat ik ooit gehoord heb.
Ik snap wel dat je het niet slecht bedoelt maar we hebben het dan wel over iemand die amper het predikaat mens verdiende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was zeker niet bedoeld als understatement, ik had gewoon geen andere woorden om dat uit te drukken. Als ik geleefd had in de Tweede Wereldoorlog zou ik nu ook enorme haatgevoelens hebben, enorm veel wrok, ik weet dat het voor mij makkelijker is dit te zeggen omdat ik het niet meegemaakt heb. Desalniettemin was het wel een mens. Ik begrijp ook niet hoe hij het in zijn hoofd haalde en kan me er zeker kwaad om maken, heel kwaad zelfs, maar probeer het ook van de andere kant te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Lotte18 Tenzij je in Duitsland had gewoond. Dan had je hem tijdens WO2 toegejuicht. Niet kwalijk te nemen, net als miljoenen anderen die tijd. Die zagen enkel een redder in hem, haalde het land uit de armoede. Tot bijna het einde van oorlog, toen kwam naar buiten wat de SS had aangericht in naar zeggen in opdracht van Hitler. Mijns inziens leefde Hitler in zijn eigen wereld. En wilde deze ook creëren bewijst het Mein Kampf. Dus ik begrijp jouw eerder reactie wel. Als hij met zn poten van de Joden en andere minderheden was afgebleven, mensen gelijke behandelingen had gegeven en hij zijn "Übermensch fascinatie" niet had gehad, was hij misschien nu de boeken ingegaan als redder van Europa. Maar goed, dat is een andere discussie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hitler was geestesziek, had grootheidswaanzin, maar was erg slim en had een enorm charisma!
Hierdoor had hij een ongekend politiek succes en roem, juist dat is zijn ondergang geworden, net als Napoleon, ze hebben ook uiteindelijk de zelfde fouten gemaakt. Catharien, het is niet zo zeer het binnenhalen van slechte geesten, met dat spel, het is veel meer dat men totaal niet kan omgaan met deze energiën, waardoor met zelf zijn eigen angsten gaat creëren, waar men uiteindelijk geen enkele controle meer over hebt!
Ook heel nuchtere mensen heb ik dit zien overkomen! Lotte18 Stel je hebt een sterke sexuele afwijking die voor je zelf onbeheersbaar is geworden en waardoor je pedofiel geworden bent, ben je dan een patiént of een misdadiger? Ook deze man probeert zo goed mogelijk te leven, maar is het slachtoffer van zijn eigen aandoening, waardoor hij vaak van zijn eigen gedrag moet walgen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Het hele idee van het oproepen van geesten is juist, informatie te vragen. Kijk naar al die medium-programma's. Daar worden mensen juist enorm blij als ze van "oma" horen dat oma ze graag nog had meegenomen naar mooie plekjes, maar dat dat helaas niet meer mogelijk was. Hier is het dus de oma die via het medium zou praten. Als dat klopt, zou het medium op dezelfde manier met Hitler moeten kunnen praten. Maar dat zou dan ineens niet meer kunnen? Ze zou ook niet met de geest van Hitler kunnen praten, die nu zou kunnen zeggen dat hij spijt heeft, dat hij in zijn aardse tijd belangrijke lessen heeft geleerd, en dat hij hoopt dat andere mensen ook belangrijke lessen hebben geleerd van zijn wandaden? Waarom zou het ene wel kunnen, en het andere ineens niet, terwijl het in wezen om hetzelfde gaat? Daar klopt duidelijk iets niet. Of je kunt met oma praten, maar dan moet je ook met Hitler kunnen praten - of je kunt niet met Hitler praten, maar dan kun je ook niet met oma praten. Zoals je wel vaker ziet in de paranormale wereld, zeggen de mediums dat alleen die dingen mogelijk zijn, die hen goed uitkomen. Maar dat zeggen ze natuurlijk niet op die duidelijke manier... Wat het spel betreft: je kunt het ineens "energie" gaan noemen in plaats van "geest", maar dat is natuurlijk een vorm van verstoppertje spelen. Volgens de theorie zou je "iets" oproepen. Dat "iets" wordt normaal gesproken 'geest' genoemd. Je kunt het 'energie' gaan noemen, maar dat verandert niets aan wat er gebeurt. De vraag is: roep je wel iets op? Of ligt het ergens anders aan? Er zijn heel duidelijke aanwijzingen dat er helemaal geen sprake is van geesten (of van energieën, voor hen die nu snel verstoppertje willen spelen), maar dat het een puur cultureel verschijnsel is dat ALLEEN optreedt in onze cultuur. Voor een uitgebreide uitleg verwijs ik je naar deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/ouijabord.198537#893767 . Zie daar mijn eerste twee reacties onder het antwoord van khepput.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar stel je een goede vraag Eddijst. Ik zou het niet weten is mijn antwoord. Ik weet dat ik, soms tot ergernis van anderen, altijd alles probeer te begrijpen. Sommige mensen verwarren dat met goedkeuring of onverschilligheid, maar dat is het zeker niet. Het is altijd lastig met ethische kwesties. Pedofilie bijvoorbeeld, ik probeer het te begrijpen, daarmee keur ik het niet goed, het zou niet mogen gebeuren, maar het gebeurt wel. En dat maakt mij enorm nieuwsgierig wat iemand ertoe brengt om zoiets te doen. Natuurlijk moeten we de kinderen en de samenleving beschermen tegen pedofielen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lotte ik had de vraag zo gesteld om aan te geven wat jij zelf bedoelde en dat ik het met je eens bent.
veel mensen hebben een ernstige karakterafwijking, waardoor ze zich misdadig gaan gedragen in de maatschappij, natuurlijk kan je dat niet zo maar toelaten, maar deze mensen zijn wel vaak al zo geboren.
Dus zijn het behalve misdadigers, ook patiënten.
eenmaal overgegaan zijn ze deze handicap als geest helemaal kwijt, want dat hoorde bij het achtergebleven lichaam en niet bij de geest.
En probeer maar lekker alles te begrijpen, ook al ergeren er zich mensen aan, want alleen zo kom je verder.
Ik herken dit zo bij mij zelf, ik wil ook alles begrijpen en weten.
Best wel irritant voor de omgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Lotte hoe interessant wat jij denkt en wilt begrijpen. Ik lees op dit moment "tiger tiger " van Margeaux Fragoso , een memoir van een slachtoffer van een pedofiel die , ongelofelijk , de beweegredenen van de pedofiel lijkt te kunnen begrijpen. Hoewel je je boos voelt over wat er gebeurt ( als lezer ) ga je gaandeweg twijfelen. Het is niet te beschrijven die tegenstrijdige gevoelens en daarmee wordt het boek erg bijzonder en meesleepend.
http://www.waterstones.com/waterstonesweb/products/margaux+fragoso/tiger2c+tiger/8131332/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dan had ik je vraag verkeerd opgevat Eddijst. Ik ben het met je eens overigens. Inderdaad, behalve misdadigers zijn het ook patienten. En ik vraag me wel eens af hoeveel daar eigenlijk van te begrijpen is. Het is misschien een beetje vreemde vergelijking, maar zelf heb ik anorexia (gehad). Dat is dan toevallig een afwijking waarmee je geen vlieg kwaad doet (behalve jezelf dan natuurlijk), maar een afwijking is het wel. En denk je dat ik er zelf iets van begrijp? Nou, dacht het niet. Ik krijg een enorme kick van afvallen. Het enige wat ik kan doen is het onder controle houden. Ik weet ook niet waarom dat in mijn hoofd zit, begrijp het ook niet, en weet ook niet hoe ik het er 100 procent uit kan krijgen. Nou denk ik dan, dat is bij een pedofiel ook zo, die heeft ook zo'n afwijking in zijn hoofd die hij er niet uit kan krijgen. En waarschijnlijk begrijpt hij dat ook niet. Ja, het blijft een rare vergelijking, maar omdat ik zelf iets 'raars' in mijn hoofd heb, snap ik ook beter waarom andere mensen iets anders 'raars' in hun hoofd hebben. Interessant wat je zegt trouwens over die handicap die ze als geest niet meer hebben, dat dat bij het lichaam blijft. Er zit wel wat in. Waar zit hun afwijking dan? In hun lichaam?Het spreekt me wel aan, want dan zou die afwijking dus niet in hun geest zitten. En dus heeft niemand een slechte geest hier op aarde. (dat is wat ik hieruit interpreteer, maar het kan ook zijn dat ik de plank missla)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het helemaal begrepen!
Althans je begrijpt wat ik bedoel.
Jouw anorexia, is het foutje van je eigen lichaam, een heel vervelend foutje!
Maar met de kracht van je geest, kan je er los van komen om deze fout de baas worden.
Maar doordat je lichaam jou beloont als je afvalt, door de geweldige kick die je er van krijgt, is het krijgen van die kick de echte verslaving, het hunkeren naar deze 'beloning'
Soms lijkt het allemaal zo simpel, terwijl het zo gecompliceerd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees vaker antwoorden van je Eddijst, en je zegt echt goede dingen. We kunnen nog wat van je leren hier op GV!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je lotte.
Omdat het complete onzin is. Die figuren die claimen met geesten te praten doen aan "cold reading" (zoek maar even op). Absoluut een talent als je dit goed kunt toepassen. En hoopjes mensen geloven erin.

Jouw vraag beantwoord het al dat het onzin is.

En daarnaast, welke "geest" is zo achterlijk om de reader in zijn oor te fluisteren: "Hey, ik ben een geest, maar ik zeg niet hoe ik heet. Mijn naam begint met de letter S!"

Zoals ik al schreef, google maar even op cold reading, en je zal een stuk wijzer worden mbt dat soort entertainment.

Ik wil wel een kanttekening erbij zetten: Als mensen hierin geloven en ze zijn er gebaat bij, mijn zegen hebben ze hoor. Ik wil er niet mee zeggen dat de mensen die erin geloven onzinnig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Al vraag ik mij sterk af of mensen die er in geloven er bij gebaat zijn. Het verlies van een dierbare is moeilijk en dat moet verwerkt worden. Er is ook een kans dat hierdoor het verwerkingsproces stagneert en die mensen ongelukkig blijven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je een heel goed punt hebt. Had ik nog niet eens zo bij stil gestaan.
Bij "Ghosthunters International"(op SyFy)hebben ze een keer geprobeerd contact te zoeken met de geest van Adolf Hitler.
Alles is altijd even vaag:geluiden,schaduwen etc.
Vraag me af of er mensen zijn die dit programma serieus nemen.
Maar het antwoord op je vraag is dus ja!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik in ieder geval niet. Zie bovenstaand antwoord van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep!Goed antwoord.
Dat van die cold-reading is helemaal waar !
Zoveel van die zogenaamde mediums zijn al ontmaskerd:Char(latan),Derek Oglivy etc.
Wil niet zeggen dat zoiets niet bestaat,we weten het niet.
Maar er is tot nu toe alleen het tegendeel bewezen.
Ik vindt het wel interessant allemaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie aanvulling cq afsluting! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx!Altijd leuk te horen!^^