Tijd kan na hoogte, breedte en lengte gezien worden als de vierde dimensie. Van een gebeurtenis kan gezegd worden dat deze na een andere gebeurtenis plaatsvindt. Een gebeurtenis vindt plaats op een tijdstip of moment. De tijd wordt wel gezien als een opeenvolging van tijdstippen. Daarnaast kan bepaald worden hoe lang een gebeurtenis na een andere plaatsvindt. Het betreft dan de tijdsduur tussen twee tijdstippen. Tijd is het begrip waarmee deze volgorde en duur worden beschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet de tijd gaat voor bij, maar wij gaan voorbij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets wat oneindig lang duurt, maar waar je toch altijd te weinig van hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijd is een zeer relatief begrip en wordt door een ieder anders ervaren. Je kunt tijd vaststellen, maar gevoelsmatig gezien kan iedereen een uur, een dag, een week, een jaar geheel anders ervaren.
-------------------------------------------------------------------------
Later is vroeger verdwenen
Of nee
Vroeger is nu alweer weg
Terwijl later veel eerder dan vroeger
Zal verdwijnen

En vroeger dacht ik,
Later wordt het leuker
En later denk ik,
Vroeger was het leuker
Alleen wist ik dat vroeger
Over later nog niet

En dat is het leuke van later
Dat je weet
Dat je vroeger nog niet wist
Wat je later zou weten
Terwijl je later... veel later
Juist alles weer vergeet
Wat je wist over vroeger
Nu, en zelfs later
En zelfs dat er ooit eens iets anders
Dan heden is geweest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijd is een door mensen bedacht concept. In tegenstelling tot de overige drie dimensies (de snaartheorie maar even vergeten) die zichtbaar en voelbaar zijn.

Tijd is bedacht om het leven te ordenen en zaken te kunnen duiden. en daarmee is tijd een periode, meetbaar in seconden, of delen of samenstellingen hiervan, die verstrijkt tussen twee of meerdere gebeurtenissen die duiding nodig hebben.