Snachts slecht slapen volgende dag toets slecht maken?

Stel dat als ik vanavond niet zou slapen en ik heb HEEL goed voor een toets geleerd, zou ik deze dan nog goed kunnen maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (3)

Als je heel moe bent tijdens de toets lijkt me dat erg lastig. Je kunt dan toch het beste zorgen dat je genoeg rust pakt een nacht voor de toets, zodat je fris en uitgeslapen aan de toets kunt beginnen, zonder dat je bijna in slaap valt tijdens de toets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik slecht slaap en ik heb de volgende dag een toets dan kan ik me persoonlijk minder goed concentreren dan wanneer ik beter heb geslapen, omdat ik zo moe ben, dus dan maak ik die toets ook minder goed dan anders.

Maar misschien dat ieder mens er anders mee omgaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit had ik heel goed voor een groot tentamen geleerd, maar NIET goed geslapen. Het tentamen begon om 9uur. Ik ook dus. Ik werd om 12 uur wakker: het bleek dat ik niets op papier had gezet...! Dat werd hertentamen.

Op mijn studentenflat woonde een jongen, hij studeerde communicatiewetenschappen. Hij is tegenwoordig een bekende mediafiguur. Voor een tentamen installeerde zich om half 9 's avonds met een slof sigaretten en een krat bier. Studeerde de hele nacht. Kwam je hem 's ochtends om half negen tegen, en vroeg je: En...? Knikte hij : OK, nèt klaar! Dan ging hij naar het tentamen. Hij haalde altijd een 9 of 10! 's middags sliep hij dat weer bij.

Feit is: hij werkte wel altijd KEIHARD: maar... aan andere dingen dan zijn studie. En hij is miljonair, nu!
Misschien biedt dit verhaal perspectieven voor jou? ;-)
(Oh, onlangs hoorde ik -zoals dat hoort van een media figuur: via de televisie...- dat hij was gestopt met roken en drinken. En hij loopt nu elke dag hard!)