Weet iemand iets over de Balkan en de Ottomaanse rijk?

Wat is precies het verschil van de Balkan en en Ottomaanse Rijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Ottomanen zijn Turken. Die Ottomanen hebben zo ruwweg tussen 1300 en 1923 na verovering van tientallen landen een gigantisch rijk gesticht. Van Noord Afrika en het Midden-Oosten tot in Oostenrijk. Ze hebben voor de poorten van Wenen gestaan. Als Wilders toen geleefd had, zou hij zich echt zorgen over de islamisering van Europa hebben kunnen maken. Het rijk omvatte de gehele Balkan. Dat is het gebied tussen Oostenrijk/Hongarije en Griekenland. Aan de westkant grenst dit gebied aan de Adriatische Zee en omvat de republieken Slovenië, Kroatië, Servië, Bosnië/Herzegovina, Montenegro (hoort nu bij Servië), Kosovo en Macedonië en dat heette vroeger Joegoslavië. Ook Albanië ligt nog in de Balkan. Pas na de Eerste Wereldoorlog stortte het Ottomaanse rijk in. Op de Balkan leven nog grote groepen Moslims die destijds de godsdienst van de bezetters hebben overgenomen. Dat geeft nu nog steeds spanningen. De Servische generaal Mladic, die nu in Den Haag terecht staat, heeft zelfs geprobeerd een deel van die bevolking een kopje kleiner te maken en dat is hem nog gelukt ook ( ca. 8000 mannen en jongens)

Zo, dat is in een notendop het antwoord op je vraag. Hoef je dat lange Wiki-verhaal niet meer door te lezen... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ik heb Wiki-verhaal echt 1000x gelezen maar snapte er niks van. Echt bedankt voor je uitleg!

Andere antwoorden (3)

Het ottomaanse rijk was veel groter.
"Op het hoogtepunt besloeg het een enorm gebied in Noord-Afrika, Azië en Europa."

De balkan is enkel het schiereiland aan europa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Turken (de Ottomanen) zijn ergens in de 12e eeuw in een grote veldslag tot staan gebracht. Misschien heb je zoiets een keer gehoord en zoek je daarom naar het verband.

Toegevoegd na 3 minuten:
De Turken werden in 1878 verslagen. Die 12e eeuw slaat geloof ik op iets anders waar ze het op de Balkan nog steeds over hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb veel respect voor je grote aantal welverdiende punten op GV Ineke, daar kan ik nog niet aan tippen, maar vriendelijk gezegd was dit niet één van je beste antwoorden. Ietsje onvriendelijker, er klopt helemaal niets van. Zie verderop het juiste antwoord.
de balkan was altijd europa's 1ste defensie lijn tegen de ottomanen die europa wilden veroveren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord is niet juist. De Balkan behoort tot Europa. De Ottomanen hadden de landen in de Balkan al in een vroeg stadium veroverd en hebben het eeuwenlang bezet gehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar zijn danzij de balkan niet veel verder gekomen