Hebben eeneiige tweelingen het moeilijker om alleen te zijn?

Ik ben een van een eeneiige tweeling. Ik woon alleen en mijn zus ook. We gaan niet veel met elkaar om. Vroeger wel, we waren onafscheidelijk. Ik heb altijd een vriendje gehad, maar sinds ik nu langer tijd alleen ben. Met ik dat ik me overdreven eenzaam voel. Zal dat erger zijn bij ons?

Toegevoegd na 1 minuut:
Met =merk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Vroeger waren mijn tweelingbroer en ik onafscheidelijk. Zelfs met ziektes lieten wij elkaar niet in de steek want als de ene oorontsteking had kreeg de ander het dezelfde dag. Op de Technischeschool werden we beide in een andere klas geplaatst waardoor we elkaar veel minder vaak zagen omdat we een afwijkend lesroster hadden en moesten de vijftien kilometer naar school zonder broertje fietsen. We zijn nu 30 jaar verder en mijn tweelingbroer staatt nu op het zelfde niveau als mijn andere broers en zusters. al blijft er wel een band die je niet omschrijven kunt maar staat los van het missen van elkaar. In ons geval heeft de splitsing op school een positieve werking gehad want aan elkaar blijven hangen beperkt je in je eigen ontwikkeling. Kortom wij hebben er geen probleem meer mee om alleen te zijn maar ik kan mij wel voostellen dat jij er nog wel last van hebt omdat je denk ik ook nog wat jonger bent. Door de jaren heen zal je wel merken dat het afzwakt. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik heb dat idd ook met mij zus. Vroeger allebei tegelijk ziek enz.

Andere antwoorden (1)

Klinkt afgezaagd maar alles went.

Iemand die na 50 jaar huwelijk alleen achterblijft voelt zich ook vaak "geamputeerd". Ik denk dat één van een tweeling MEER moet wennen aan alleen wonen dan iemand die thuis "gewone" broers en zussen had. Omdat het contact met de tweelinghelft heel intensief was.

Maar, vergelijkbaar heb ik ook wel eens gehoord dat iemand die extreem veel broers/zussen had (bijv 10 of meer) het ergens HEERLIJK vind om eens alleen te wonen maar aan de andere kant ook VEEL meer moet wennen dan iemand uit een gezin met bijv 2 kinderen.

Na verloop van tijd zouden de verschillen weg moeten trekken omdat iedereen dan gewend is aan de situatie
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord, ik denk dat het inderdaad zo is ja.