ik heb mijn rechterarm over over over belast, loop bij de fysiotherapeut. ben iemand die niet stil kan zitten.

ben iemand die niet stil kan zitten.
Weet iemand een goede tip.
ik kan er helemaal niks mee, mijn linkerarm begint ook al te protesteren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik zou m in een mitella doen... dan kan je nog wel genoeg doen maar blijft de arm meer in rust stand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel gevallen is blijven bewegen juist beter, bj stilhouden worden de spieren stijf en op de lange duur is het des te moeilijker weer te bewegen en kan je alsnog weer (meer) forceren.
Meer dingen doen waar je je arm even niet voor nodig hebt, lezen, films kijken etc. Daarmee geef je dan jezelf tenminste de kans om te genezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult het nu toch echt heel rustig aan moeten doen anders gaat het van kwaad tot erger.
Tijd om je eens af te vragen waarom je altijd maar bezig moet zijn; zijn er gevoelens of herinneringen die je met werken wil onderdrukken?
Je hebt nu de tijd om dat eens grondig uit te zoeken.
Je lichaam waarschuwt je niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overbelasting is vaak het resultaat van te hevige inspanning (over-belasting).
Het is geen enkel probleem om veel te bewegen als je dat nodig hebt (jongens/mannen hebben van nature meer beweging nodig), zorg er alleen voor dat je niet te zware lasten voor je armen (of welk lichaamsdeel dan ook) gaat zoeken.
Ga bijvoorbeeld niet de hele dag met zware tegels lopen sjouwen.

Mocht je nog niet aan sport doen, raad ik je aan een beweeglijke sport te kiezen. Zwemmen is erg goed voor de conditie en je gebruikt eigenlijk al je spieren. Daarnaast is overbelasting bij zwemmen minder vaak voorkomend in vergelijking tot andere sporten.

Succes!