Hoelang moet je studeren om plastische chirurg te worden en kan ik er al iets aan doen om te oefenen zoja wat dan?!

Ik ben 12 en verwacht tips en natuurlijk een eerlijk antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (3)

Je moet eerst het VWO afronden
Vervolgens kies je de opleiding Geneeskunde (dit is een universitaire opleiding)
Daarna moet je solliciteren naar een opleidingsplaats op de afdeling Plastische Chirurgie in een ziekenhuis. (per jaar zijn er ongeveer 12 plaatsen weg te geven, en er solliciteren er veel meer)
Als je dan wordt aangenomen kun je na 6 jaar afstuderen.

Dus, als je alles zonder te blijven zitten, en met direct geluk op de opleidingsplaats direct doorloopt is het vanaf de brugklas nog 12 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
brugklas nog 12 jaar en de vwo dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanaf de brugklas 12 jaar, dat is 6 jaar vwo + 6 jaar studie. 6+6 = 12
Het duurt ongeveer 12 jaar voordat je echt bevoegd plastisch chirurg bent.

De eerste 6 jaar bestaat uit de studie Geneeskunde. Tijdens deze studie is het verplicht om verschillende stages te lopen. Zodra deze studie met succes is afgerond kan je doorgaan voor de volgende 6 jaar. Deze 6 jaar bestaan uit 2 jaar algemene chirurgie en 4 jaar plastische chirurgie.

Tips om je voor te bereiden:

Studeer hard, zorg ervoor dat je vakkenpakket aansluit tot de studie geneeskunde en doe naast school ook vrijwilligerswerk in de zorg, dit staat goed op je CV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oefenen kun je nog niet. Je studie zal gericht zijn om eerst zover te komen dat je naar de universiteit mag daar moet je eerst afstuderen en dan kan je beginnen aan je opleiding tot chirurg. dus tot je 30 ben je zeker wel bezig. Maar dan heb je een mooi beroep