Wat zijn de grootste verschillen in het gebruiken van barcodes en QR ?

Wat zijn de voordelen en wat de eventuele nadelen tussen deze twee ? IK wil hier een werkstuk van maken. Dus zou graag zoveel mogelijk gegevens willen zien in het antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij een QR code kan veel meer informatie verwerkt worden.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je kan de QR code vanuit Diverse hoeken scannen/lezen

Wanneer de QR code beschadigd is kan het als nog gelezen worden dit komt doordat ze in de code extra informatie pakketjes kunnen zetten die de fout kunnen herkennen en corrigeren

En je hoeft geen extra handelingen te doen na het scannen van een QR code, de informatie wordt dirkte aangegeven of de link wordt direct opgezocht via je telefoon op internet.

Nou weet ik niet zeker of er ook software op telefoons bestaan waarop je streepjescodes kunt lezen maar met de QR code kan dit zeker, hierdoor is het veel makkelijker om dingen op te zoeken als er een QR code inzit en weet je gelijk alles over het product.